۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۸:۱۴

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان خبرداد؛

تدفین پیکر شهیده فاطمه اسدی در جوار امام‌زاده هاجر خاتون سنندج

تدفین پیکر شهیده فاطمه اسدی در جوار امام‌زاده هاجر خاتون سنندج

سنندج-رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: مراسم تشییع پیکر بانوی شهیده فاطمه اسدی در سنندج برگزار و پیکر وی در جوار مرقد امام‌زاده هاجر خاتون، خواهر امام رضا(ع) تدفین می شود.

‌حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به اینکه پیکر این شهیده مظلوم بعد از ۳۷ سال تفحص شده و اولین زن شهدای تفحص است، در نوع خود حادثه‌ای منحصر به فرد بوده و به منظور تبیین ابعاد مظلومیت شهدای کردستان به ویژه این شهیده مظلوم و رسوایی عاملان این جنایت و حامیان منطقه‌ای آن برنامه‌های گسترده‌ای پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در راستای تکریم و منزلت بانوی شهیده «فاطمه اسدی» برنامه‌های متنوعی از جمله مراسم استقبال از پیکر این شهیده در ورودی شهر سنندج در روز دوشنبه و مراسم وداع با ایشان طی روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری را خواهیم داشت.

حجت الاسلام سادات خاطرنشان کرد: مراسم ویژه بانوان در عصر روز دوشنبه در مسجد جامع سنندج و مراسم ویژه برادران دوشنبه شب در مهدیه بزرگ سنندج برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین پیکر مطهر این شهیده بزرگوار با حضور با شکوه مردم و همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) صبح روز سه شنبه ۲۵ آبان ماه ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح از میدان آزادی سنندج به سمت امامزاده هاجر خاتون جهت تدفین، تشییع خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: برنامه‌های متنوع دیگری از جمله برگزاری نشست‌های حقوقی پیرامون پیگیری مجازات عاملان این جنایت شنیع و همچنین برگزاری برنامه‌های شب‌شعر و خاطره در هفته جاری برگزار خواهد شد.

وی افزود: در مراسم تشییع که روز سه‌شنبه برگزار می‌شود زینب سلیمانی فرزند شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی همراه با دیگر چهره‌های استانی و کشوری سخنرانی خواهند کرد.

کد خبر 5351067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha