۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۴۷

مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت هرمزگان خبرداد؛

واکسیناسیون ۲۴۸ هزار کودک در برابر «سرخک»

واکسیناسیون ۲۴۸ هزار کودک در برابر «سرخک»

بندرعباس- مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت هرمزگان گفت: تاکنون ۲۴۸ هزار کودک در استان هرمزگان در برابر سرخک واکسینه شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، طیبه رازنهان با اشاره به اینکه مهلت تزریق واکسن تکمیلی سرخک، سرخجه و اوریون کودکان در هرمزگان تمدید شد، اظهار کرد: زمان تزریق واکسن سرخک تا ۲۰ آبان بود که به دلیل افزایش پوشش کودکان ۹ ماه تا هفت سال این طرح تا پایان هفته ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۴۸ هزار کودک در استان هرمزگان علیه این بیماری واکسینه شده اند، تصریح کرد: پوشش واکسیناسیون سرخک در کودکان باید به بالای ۹۵ درصد برسد.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت هرمزگان با بیان اینکه متولدان یک مهر ۱۳۹۲ تا یکم بهمن ۱۳۹۹ می‌توانند در این طرح شرکت کنند، افزود: والدینی که تا کنون پیامک دریافت نکرده اند هم می‌توانند از امروز برای تزریق واکسن کودکشان به مراکز جامع سلامت شهری و روستایی مراجعه کنند.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت هرمزگان خاطرنشان کرد: والدین می‌توانند صبح‌ها به مراکز جامع سلامت و یا شهروندان بندرعباسی عصرها به مرکز تجمیعی واکسن واقع در سه راه جهانبار مراجعه کنند.

رازنهان با اشاره به اینکه با توجه به شناسایی و گزارش مواردی از بیماری سرخک در استان هرمزگان و کشورهای همجوار دریافت واکسن برای کودکان بسیار مهم است، عنوان کرد: در اجرای این طرح بیش از ۳۰۱ هزار کودک در استان واکسینه می‌شوند.

کد خبر 5351235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha