۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۲۹

مدیرکل هواشناسی اردبیل:

خلخال و نمین از فردا منتظر برف باشند/کاهش دمای هوا تا ۹ درجه

خلخال و نمین از فردا منتظر برف باشند/کاهش دمای هوا تا ۹ درجه

اردبیل -مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با نفوذ سامانه بارشی به استان از عصر فردا دما تا ۹ درجه سانتیگراد کاهش یافته و شاهد بارش باران و برف به ویژه در شهرستان های خلخال و نمین خواهیم بود.

سیاوش محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز تا عصر فردا همچنان جو استان پایدار بوده و در برخی ساعات احتمال افزایش ابر و وزش بادهای جنوبی وجود دارد.

وی به افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در استان تا عصر فردا اشاره کرد و افزود: در این مدت دما در ساعات پایانی شب و به خصوص نیمه شب سردتر از سایر ساعات روز پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از ورود سامانه ناپایدار و بارشی به استان از عصر فردا خبر داد و گفت: این سامانه تا صبح چهارشنبه در استان فعال خواهد بود و موجب ابرناکی، رخداد مه، کاهش دما به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه همزمان با ورود این سامانه به استان بارش باران و برف نیز آغاز خواهد شد، بیان کرد: بارش‌ها به دلیل حرکت سریع این سامانه و عدم رطوبت کافی در غالب مناطق ضعیف پیش بینی می‌شود اما در مناطق منتهی به استان گیلان، بخش‌هایی از شهرستان‌های خلخال و نمین بیشتر از سایر مناطق خواهد بود.

وی تصریح کرد: به دلیل جهت جریانات شمالی و تقویت زبانه‌های پرفشار در سطح زمین، کمینه دمای هوا در برخی مناطق تا منفی ۹ درجه سانتیگراد هم افت خواهد کرد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل به کمینه و بیشینه دمای هوا در استان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: شهرستان خلخال با ۷ درجه سانتی گراد زیر صفر و شهرستان‌های بیله سوار، گرمی و مشگین شهر با دمای ۳ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان بودند.

کد خبر 5351286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha