۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۴۹

جیبوتی:

به آمریکا اجازه نمی‌دهیم از خاک ما علیه اتیوپی استفاده کند

به آمریکا اجازه نمی‌دهیم از خاک ما علیه اتیوپی استفاده کند

وزیر امور خارجه جیبوتی امروز در موضع گیری آشکاری تأکید کرد که به آمریکا اجازه نخواهد داد تا از خاک کشورش برای دخالت در اتیوپی استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، وزیر امور خارجه جیبوتی امروز یکشنبه در سخنانی تصریح کرد : به آمریکا اجازه نخواهیم داد از خاک جیبوتی برای دخالت در اتیوپی استفاده کند.

این در حالیست که پیشتر برخی گمانه زنی های رسانه ای اعلام شده بود که بر اساس آن آمریکا احتمالا به بهانه ملزم کردن طرف های درگیر در اتیوپی به مذاکره به دنبال گسترش نفوذ خود در این کشور است.

یک سال پس از آغاز جنگ میان دولت مرکزی با شبه‌نظامیان وفادار به جبهه آزادیبخش خلق در منطقه تیگرای، اکنون نیروهای شورشی به سرعت در حال پیشروی به سمت پایتخت اتیوپی هستند.

در همین راستا، شورای امنیت سازمان ملل دوشنبه هفته گذشته نشستی اضطراری برای بررسی تحولات اوضاع در اتیوپی برگزار کرد. منابع دیپلماتیک در سازمان ملل اعلام کردند که این نشست به درخواست رئیس شورای امنیت و با حمایت ۴ کشور ایرلند، تونس، کنیا و نیجر برگزار شد.

دولت اتیوپی ماه گذشته، ۷ مقام سازمان ملل شامل مقام‌ های ارشد امور انسانی را به عنوان عنصر نامطلوب معرفی و آنها را اخراج کرد. این افراد با اتهام مداخله در امور داخلی این کشور و بحران تیگرای روبرو هستند. از سوی دیگر، کمیسیاریای حقوق بشر سازمان ملل می گوید که همه طرفین درگیری در اتیوپی ازجمله دولت آدیس آبابا حقوق بشر را نقض کرده و حتی ممکن است در مواردی با اتهام جنایت جنگی مواجه باشند.

کد خبر 5351805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha