۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۵۰

مدیرکل دامپزشکی لرستان خبر داد؛

انتقال حیوانات باغ وحش خرم‌آباد به باغ وحش‌های موردتاییدمحیط زیست

انتقال حیوانات باغ وحش خرم‌آباد به باغ وحش‌های موردتاییدمحیط زیست

خرم‌آباد- مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: مجبور شدیم برای بحث حفظ سلامت حیوانات باغ وحش خرم‌آباد، آنها را باغ وحش‌های مورد تأیید سازمان حفاظت محیط زیست واگذار کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی زبردست پور امروز دوشنبه در سخنانی با اشاره به اینکه از ده سال پیش تا کنون تعدادی از حیوانات باغ وحش خرم آباد به علت کهولت سن و برخی هم در اثر بیماری تلف شده بودند و تعداد حیوانات کاهش یافته بود، اظهار داشت: ما مجموعه دولتی هستیم و لذا نمی‌توانیم بحث خرید و جایگزینی حیوانات باغ وحش را داشته باشیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد طی ۵ تا ۶ ماه گذشته، خاطرنشان کرد: در این جلسات ‬مصوب شد شهرداری و یا یک نهاد بخش خصوصی ورود کند و مسئولیت نگهداری حیوانات باغ وحش خرم آباد را تقبل کند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی متعدد در این رابطه انجام شد اما هیچکس متقاضی ورود به این مسئله و گرفتن مسئولیت باغ وحش خرم آباد نبود، افزود: به ناچار مجبور شدیم برای بحث حفظ سلامت حیوانات باغ وحش، آنها را باغ وحش‌های مورد تأیید سازمان حفاظت محیط زیست واگذار کنیم.

زبردست پور یادآور شد: به هر روی، در صورتی که سرمایه گذار بیاید و در مکان مورد تأیید مجموعه دامپزشکی و براساس دستورالعمل‌های سازمان حفاظت محیط زیست و دامپزشکی بخواهد باغ وحش در استان احداث کند، مجوزهای لازم را می‌دهیم.

کد خبر 5352399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha