۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۱۶

استاندار تهران:

۶۰ درصد فوتی های کرونایی استان تهران بالای ۶۰ سال سن دارند

۶۰ درصد فوتی های کرونایی استان تهران بالای ۶۰ سال سن دارند

تهران- استاندار تهران با بیان این که ۶۰ درصد فوتی های کرونایی استان تهران بالای ۶۰ سال سن دارند، خواستار تزریق سریع تر دُز سوم واکسن برای افراد در این سنین شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری بعد از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران طی سخنانی با بیان اینکه ۶۰ درصد از فوتی‌های کرونایی این استان بالای ۶۰ سال سن دارند، گفت: اکثر این فوتی‌ها یا به موقع برای دریافت خدمات درمانی در بیمارستان اقدام نمی‌کنند یا بیماری زمینه‌ای دارند، معتقدیم، اگر دُز سوم واکسن برای افراد بالای ۶۰ سال تزریق شود تعداد ابتلاء و فوتی‌های این افراد نیز کاهش می‌یابد.

وی بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، رعایت بهداشت فردی و تهویه مناسب هوا باید جدی گرفته شود، اما متأسفانه رعایت فاصله گذاری اجتماعی در استان تهران بدترین وضعیت را دارد، نگران ساده سازی و عادی انگاری کرونا هستیم.

استاندار تهران با هشدار نسبت به اینکه اگر کار را ضعیف دنبال کنیم، به طور حتم لطمه خواهیم خورد، گفت: می‌بایست، همچنان با جدیت شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی بر تأمین ماسک و اقلام بهداشتی برای قشر ضعیف جامعه تاکید کرد و گفت: مبادا شخصی به دلیل فقر و نداری به امکانات بهداشتی مانند ماسک دسترسی نداشته باشد، هر کدام از دستگاه‌هایی که امکان تأمین و توزیع این اقلام را دارد اعلام کند و وارد میدان شود.

نماینده عالی دولت در استان تهران همچنین خواستار همکاری وزارت کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای واکسیناسیون اتباع بیگانه شد و گفت: با واکسیناسیون این اتباع را جدی بگیریم.

کد خبر 5352700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha