۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۱۳

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی بوشهر:

کشت مکانیزه غلات در استان بوشهر گسترش می‌یابد

کشت مکانیزه غلات در استان بوشهر گسترش می‌یابد

بوشهر- مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کشت مکانیزه غلات در استان بوشهر گسترش می‌یابد.

شهریار مرشدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر در حوزه کشاورزی دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است و در این راستا برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در استان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت کشت غلات و کلزا با دستگاه کارنده بیان کرد: از مهمترین مزایای این نوع کاشت می‌توان به کاهش چشمگیر مصرف بذر، کود، آب و سم گردیده و مبارزه با علف‌های هرز و بیماری‌ها اشاره کرد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تسهیل در کشت را از دیگر مزایای مکانیزه شدن کشت دانست و خاطرنشان کرد: کشت غلات و کلزا با دستگاه کارنده روند کار را آسان‌تر کرده و عملکرد مطلوب‌تری را در برداشت رقم می‌زند.

مرشدی افزود: کارگاه آموزشی کشاورزی حفاظتی و کشت مکانیزه در مزارع آبی و دیم با استفاده از دستگاه‌های کشت مستقیم و دستگاه‌های کف کار (کشت در کف جوی) به منظور مدیریت منابع آبی و خاکی در استان بوشهر برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری این دوره‌های آموزشی در شهرستان دشتستان و دشتی اضافه کرد: در این کارگاه‌ها راهکارهای لازم به منظور اجرای بی خاک ورزی که همانا یکی از مهمترین روش‌های کشاورزی حفاظتی است، ارائه شد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: با توجه به شوری اراضی کشاورزی استان در این کارگاه آموزشی کشت مکانیزه جهت عملکرد مطلوب‌تر برداشت بسیار مورد تاکید قرار گرفت.

کد خبر 5353284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha