۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۵۰

درباره تنش‌های مرزی میان باکو و ایروان؛

پوتین و پاشینیان تلفنی گفتگو کردند

پوتین و پاشینیان تلفنی گفتگو کردند

دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز از رایزنی تلفنی رییس جمهور این کشور با نخست وزیر ارمنستان پیرامون تشدید تنش‌های مرزی میان باکو و ایروان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ولادیمیر پوتین ریس جمهور روسیه و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان امروز سه شنبه در تماسی تلفنی پیرامون تشدید تنش ها میان باکو و ایروان گفتگو کردند.

بر اساس اعلام اسپوتنیک، دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: پوتین و پاشینیان به ابتکار طرف ارمنی در خصوص وضعیت جاری پس از حوادث متعدد در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفتگو کردند.

تا کنون اطلاعات بیشتری در خصوص این گفتگوی تلفنی منتشر نشده است.

وزارت دفاع ارمنستان پیشتر با صدور بیانیه‌ای از اسارت ۱۲ تن از نیروهای نظامی این کشور توسط نطامیان جمهوری آذربایجان خبر داد.

از سوی دیگر خبرگزاری «اینترفاکس» روسیه به نقل از پارلمان ارمنستان گزارش داد ۱۵ نظامی ارمنستانی در درگیری‌ها در مرز این کشور با جمهوری آذربایجان کشته شده‌اند.

در همین راستا، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان نیز همزمان در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که ارمنستان را در تشدید عمدی تنش‌ها در مرز دو کشور مقصر می‌داند.

گفتنی است که اوایل صبح امروز نیز ارمنستان از روسیه برای دفاع از حاکمیت ارضی این کشور در برابر آذربایجان درخواست کمک کرده و اعلام کرد که درگیری مرزی شدیدی بین نظامیان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در جریان است.

کد خبر 5353658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha