۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۲۷

رئیس مرکز بهداشت دزفول:

مواردی از ابتلا به بیماری سرخک در دزفول شناسایی شد

مواردی از ابتلا به بیماری سرخک در دزفول شناسایی شد

دزفول- رئیس مرکز بهداشت دزفول از شناسایی چند مورد ابتلا به بیماری سرخک در این شهرستان خبر داد.

محمدعلی شفیعی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در روزهای گذشته مواردی از افراد مبتلا به بیماری سرخک در دزفول شناسایی شده است که بلافاصله اقدامات لازم توسط تیم واکنش سریع مرکز بهداشت دزفول انجام شد.

وی افزود: طبق دستورالعمل طغیان بیماری سرخک باید تا شعاع هزار متری ساکنان منطقه از نظر وجود علائم بیماری سرخک بررسی و در صورت وجود بیماری، اقدامات لازم طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت انجام شود.

رئیس مرکز بهداشت دزفول عنوان کرد: از امروز چهارشنبه و روزهای آتی، بیماریابی از افراد ساکن در مناطق محل سکونت افراد مبتلا توسط تیم های بهداشتی انجام خواهد شد و ضمن اینکه کودکان ۹ ماه تا ۱۲ ساله نیز با واکسن MMR (سرخک، سرخجه و اوریون) واکسینه خواهند شد.

شفیعی نیا از شهروندان خواست تا کودکان زیر دو سال خود را طبق برنامه واکسیناسیون کشوری در مقابله با بیماری های قابل پیشگیری با واکسن به ویژه سرخک ایمن کنند.

وی یادآور شد: همچنین افرادی که علائمی شبیه سرماخوردگی، بثورات (دانه های) پوستی دارند در اسرع وقت به پایگاه سلامت محل سکونت خود مراجعه کرده و یا مراتب را با شماره تلفن ۴۲۲۳۰۰۸۰ به پرسنل بهداشتی گزارش دهند.

رئیس مرکز بهداشت دزفول، محدود کردن دورهمی ها، زدن ماسک و جداسازی افراد مشکوک را از جمله مهمترین راه‌های پیشگیری از بیماری های تنفسی به ویژه سرخک و کووید- ۱۹ عنوان کرد.

کد خبر 5353947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha