۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۴۶

معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خبر داد؛

معرفی ۱۳ برگزیده چهارمین جشنواره انتخاب کتاب سال خراسان جنوبی

معرفی ۱۳ برگزیده چهارمین جشنواره انتخاب کتاب سال خراسان جنوبی

بیرجند- معاون فرهنگی و رسانه ای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از معرفی برگزیدگان چهارمین جشنواره استانی انتخاب کتاب سال خبر داد.

محمود رمضانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امروز چهارشنبه ۲۶ آبان ماه ۱۳ اثر برگزیده به انتخاب هیئت داوران ابن جشنواره معرفی و از صاحبان این آثار تقدیر شد.

وی اضافه کرد: در حوزه دین و سیرۀ معصومین (ع)، «ترجمه‌ای کهن از قصص الانبیای کسایی» به تصحیح کلثوم قربانی جویباری، حامد نوروزی و زینب صالحی و در حوزه تاریخ و جغرافیا، «المعجم فی آثار ملوک العجم»، تألیف شرف‌الدین فضل‌الله حسینی‌قزوینی با تصحیح و توضیح محمداسماعیل حنفی‌بجد برگزیده شدند.

وی عنوان کرد: در حوزه علوم کاربردی، در رشته مهندسی برق، کتاب «مبدل‌های الکترونیک قدرت پیشرفته»، ترجمۀ محمدعلی شمسی‌نژاد، محمد فراهانی و حامد زارعی از انتشارات دانشگاه بیرجند و در رشته مهندسی کشاورزی و دامپروری، کتاب «عناب از کاشت تا فرآوری»، به تألیف کمال غوث، محسن پویان، مهدی ابراهیمی، ساره حسینی و طیبه شاهی به عنوان برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.

وی ادامه داد: شایستگان تقدیر در حوزه دین، کتاب «پژوهشی در قرائات منسوب به اهل بیت (ع)»، تألیف میثم کهن‌ترابی و در حوزه علوم اجتماعی، کتاب «راهبردها، روش‌ها و اصول تدریس»، تألیف هادی پورشافعی بودند.

و ی بیان کرد: در حوزه علوم خالص، در رشته هیئت و نجوم، «مبانی چشم‌انداز کیهانی»، تألیف جی. بنت، ام. دوناهو، ان. اشنایدر و ام. وُیت و ترجمۀ کاظم نفیسی، مریم سعیدی و اشرف ایوبی‌نیا و در حوزه هنر، «هنر قلمدان‌های دورۀ صفوی»، تألیف مهتاب مبینی و محرمعلی بهرامی، منتشر شده توسط نشر فراونگ طبس، به عنوان شایستگان تقدیر انتخاب شدند.

به گفته وی در حوزه معماری و شهرسازی، دو اثر «سازۀ آبی قنات»، تألیف حسین خزیمه‌نژاد، محمد ناظری تهرودی و سیدمصطفی طباطبایی و «فرهنگ و معماری روستا: مطالعۀ موردی روستای نقنج»، تألیف مهدی حسینی به‌صورت مشترک انتخاب شدند.

رمضانی اضافه کرد: آثار شایسته تقدیردر حوزه ادبیات نیز در رشته شعر معاصر کتاب «داستان بعضی‌ها»، سرودۀ حبیب حاجی‌پور و در رشته نقد ادبی / استان‌شناسی، کتاب «افسانه‌های خراسان جنوبی»، تألیف حسن زنگویی بودند.

وی تصریح کرد: کتاب «درآمدی بر نشانه‌معناشناسی در باستان‌شناسی»، تألیف مریم ظهوریان نیز به عنوان شایسته تقدیر حوزه تاریخ و جغرافیا معرفی شد.

وی عنوان کرد: داوری کتاب های منتخب بر اساس آیین‌نامة کتاب سال استانی و معیارهایی همچون بدیع‌بودن موضوع کتاب، رعایت استانداردها در ساختار، فصل‌بندی، نگارش، دستور زبان و گزینش واژگان، رعایت استانداردها در ذکر منابع و مآخذ، بالابودن عیار علمی محتوای کتاب، بهره‌مندی از قدرت تحلیل و استنتاج منطقی، پاکیزگی و آراستگی کتاب از نظر حروف‌چینی، صفحه‌آرایی و چاپ و رعایت استانداردهای تصحیح و ترجمه در باره آثار ترجمه‌شده و تصحیح‌شده انجام گرفته است.

کد خبر 5354409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha