۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۲۳:۴۰

نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد؛

برودت هوای زیر صفر در اغلب نقاط استان سمنان/ سردترین شب ۱۴۰۰رسید

برودت هوای زیر صفر در اغلب نقاط استان سمنان/ سردترین شب ۱۴۰۰رسید

سمنان - نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که بیست و ششمین شب از آبان ماه ۱۴۰۰ سردترین شب سال خواهد بود به نحوی که دمای همه نقاط استان به زیر صفر رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه های هواشناسی نشان می دهد که با ورود سامانه کم فشار بارشی و سرد به استان سمنان امشب تمام هشت شهرستان استان سمنان دمای هوایی زیر صفر خواهند داشت در نتیجه سردترین شب سال ۱۴۰۰ از ابتدا تاکنون رقم خواهد خورد به نحوی که هشدار برای سرمازدگی باغات و مزارع و همچنین دامداری های استان صادر شده است.

نقشه های هواشناسی نشان می دهند که کمینه دمای هوا در تمام هشت شهرستان استان سمنان همزمان با شامگاه چهارشنبه و بامداد پنجشنبه زیر صفر خواهد بود و رضوان کالپوش با ۹ درجه زیر صفر سردترین منطقه استان اعلام شده است هم اکنون دمای هوا در سمنان سه درجه بالای صفر است اما در ساعات آتی به یک درجه زیر صفر می رسد.

بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان برای فردا ۱۰ و صفر درجه اعلام شده و آسمان مرکز استان همزمان با صبح پنجشنبه نیمه ابری خواهد بود. در شاهرود دمای هوا نزدیک به صفر است و در شامگاه به چهار درجه زیر صفر نیز نزدیک خواهد شد بیشینه و کمینه دمای هوا در این شهرستان هفت درجه بالای صفر و چهار درجه زیر صفر اعلام شده است.

در میامی نیز بیشینه و کمینه دمای هوا هشت درجه بالای صفر و پنج درجه زیر صفر اعلام شده و دمای هوا تا ساعاتی دیگر به پنج درجه زیر صفر در میامی و ۹ درجه زیر صفر در کالپوش نزدیک خواهد شد. امروز بارش برف در کالپوش سبب شده تا برودت هوا بیشتر نیز احساس شود.

دامغانی ها نیز شب سردی را با وزش سوز و باد سرد به دنبال خواهند داشت بیشینه و کمینه دمای هوای دامغان برای امروز ۹ درجه بالای صفر و سه درجه زیر صفر اعلام شده است و تا ساعاتی دیگر دماسنج ها روی عدد سه درجه زیر صفر خواهند ایستاد. در شهمیرزاد نیز دمای هوا نزدیک به هفت درجه صفر خواهد بود.

گرمسار و ایوان کی گرمترین نقاط استان سمنان همزمان با بامداد پنجشنبه با صفر درجه هستند که نشان می دهد تقریباً تمام نقاط استان سمنان سرمای شدید را طی ساعات باقی مانده از شامگاه چهارشنبه و بامداد پنجشنبه تجربه خواهد کرد.

از سوی دیگر توصیه می شود به واسطه بارش و لغزندگی جاده ها تردد طی ساعات پیش رو در راه های مواصلاتی استان سمنان صورت نگیرد اما در صورت تردد ضروری حتماً تجهیزات فصل سرما شامل زنچیر چرخ و اطمینان از سلامت بخاری ها و برف پاک کن، همراه داشتن لباس گرم و غذای خشک مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 5354657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha