۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۱۰

استاندار اردبیل:

کمیته بهبود فضای کسب و کار در اردبیل فعال می‌شود

کمیته بهبود فضای کسب و کار در اردبیل فعال می‌شود

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: با هدف حل مشکلات واحدهای تولیدی و ارتقای فضای کسب و کار کمیته‌ای منسجم در این بخش فعالیت خود را در استان اردبیل انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی عصر پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: زمین واگذار شده در منطقه ویژه اقتصادی نمین رایگان خواهد بود چرا که این اراضی منابع ملی است و شرکت شاهد قرار است از بابت هزینه زیرساخت مبالغی را از سرمایه‌گذاران دریافت کند.

وی تصریح کرد: مقرر است تا شرکت سرمایه‌گذار در این بخش هزینه زیرساخت‌ها را برآورد کرده و به صورت دقیق اعلام کند تا ما بتوانیم بر اساس آن قیمت واقعی را در این حوزه تعیین کنیم.

استاندار اردبیل گفت: قرار است در منطقه ویژه اقتصادی زیرساخت‌های مهم نظیر برق، آب، گاز، فاضلاب و ارتباطات فراهم آمده و سرمایه‌گذاران بتوانند از قبل سرمایه‌گذاری خود منافعی را به دست آورند.

عاملی در مورد بهبود فضای کسب و کار و جایگاه پایین استان در این بخش افزود: مقرر شد با همکاری اتاق بازرگانی کمیته‌ای در این زمینه تشکیل و به صورت مستمر این موضوع را رصد کند تا قوانین مخل تولید و کسب و کار به سرعت رفع و بر اساس شاخص‌های ملی و استانی راهکارهای مناسب در این زمینه در نظر گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما باید رفع موانع ملی را با همکاری نمایندگان استان در مجلس پیگیری کنیم ولی برای موانع استانی و ارائه راهکار و راه چاره در این زمینه تدابیر مسئولان و مدیران امر بسیار ضروری است.

عاملی اضافه کرد: با توجه به شرایط حساس کشور و افزایش تحریم استکبار جهانی ضروری است تا همچنان تولید و بخش سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار گرفته و بسترهای حمایت همه‌جانبه در نظام اقتصادی کشورمان فراهم آید.

وی بیان کرد: اینکه برخی از شرکت‌های خدماتی نظیر برق و گاز در این اوضاع بخواهند هزینه انشعابات و تعرفه مصرف گاز و برق را افزایش دهند، منطقی به نظر نمی‌رسد و باید در بودجه سال آینده اصلاحی در فرآیندها انجام شده تا واحدهای تولیدی مستقر در مناطق محروم بتوانند از گاز و برق پایدار با قیمت مناسب استفاده کنند.

عاملی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: افزایش چندین برابری تعرفه گاز و برق برای واحدهای تولیدی قطعاً نگرانی سرمایه‌گذاران و شرایط شکننده تولید را به همراه خواهد داشت در حالی که انتظار می‌رود تثبیت روند سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: ریشه بخش عظیمی از مشکلات اقتصادی و تولیدی ما مرتبط با قوانین سختگیرانه و مخل تولید است که شایسته است در برابر همه کارشکنی‌های استکبار جهانی ما در داخل به نحوی عمل کنیم تا تولید و سرمایه‌گذاری صدمه‌ای نبیند.

رئیس شورای اداری استان اردبیل تاکید کرد: ما نمی‌توانیم تمام بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌ها را به اسم قانون در عرصه تولید و حمایت از سرمایه‌گذاری مانع و سدی در برابر فعالان این بخش قرار دهیم بلکه بهتر است تفسیرمان از قوانین تفسیر راهگشا و تسهیل‌گر باشد.

عاملی گفت: نگاه تنگ‌نظرانه و وجود قوانین مخل و مزاحم تولید هیچ وقت در مسیر حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید راهگشا نخواهد بود و ما وظیفه داریم تفسیر قوانین را به نفع تولید و سرمایه‌گذاران انجام دهیم.

وی افزود: قدرت مطلق امروز در دست دولت است و دولت از ابزارهای قانونی استفاده خواهد کرد تا مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شده و تسهیل‌گری در این حوزه رقم بخورد.

عاملی کشف حقیقت را در اجرای عدالت بسیار مؤثر دانست و خاطر نشان کرد: ما باید مشکلات و گرفتاری‌های بخش خصوصی را به معنای حقیقی احصا کرده تا بر اساس عدالت و قوانین به نحوی عمل کنیم تا ظلمی در حق هیچکس انجام نشود.

استاندار اردبیل ضرورت تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ را با پیشرفت مطلوب یادآور شد و اضافه کرد: ۱۰ میلیارد تومان در سال‌های گذشته و از محل سفر رئیس جمهور منابعی برای این پروژه اختصاص یافته تا بعد از تکمیل برای اجرا در اختیار شرکت خدماتی شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل قرار گیرد تا واحدهای تولیدی بیش از این از بابت خروجی پساب مشکلی نداشته باشند.

کد خبر 5355053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha