۲۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۲۵

استاندار اصفهان:

مُنکر مطالبه گری کشاورزان نیستیم/ کشاورزان اهل اغتشاش نیستند

مُنکر مطالبه گری کشاورزان نیستیم/ کشاورزان اهل اغتشاش نیستند

اصفهان - استاندار اصفهان گفت: حقابه کشاورزان اصفهان یک حق قانونی است و ما مُنکر مطالبه گری به حق کشاورزان نیستیم اما باید مواظب باشیم که معاندان از این مطالبه سوء استفاده نکنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا مرتضوی ظهر جمعه در حاشیه حضور در جلسه قرارگاه امام علی (ع) فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: بحران آبی که امروز در اصفهان به وجود آمده حاصل مسائل و مشکلات انبار شده در طول ۲۰ سال گذشته است و مدیریت نامناسب در این خصوص باعث به وجود آمدن حواشی زیادی در استان ما شده است.

وی افزود: در مدت یکی ۲ ماهی که در استان اصفهان به عنوان استاندار فعالیت دارم تا اتفاقات خوبی برای کشاورزان رقم زده شود.

تأمین ۳,۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حل بحران آب اصفهان

استاندار اصفهان با بیان اینکه پیگیری سفر وزیر نیرو به استان اصفهان و تأمین اعتبار سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی برای رفع مشکل آب کشاورزان اصفهان را از جمله اقدامات انجام شده اعلام کرد و ادامه داد: حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار قرار است در بخش حقابه که متعلق به ایام گذشته بود، هزینه شود، همچنین یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای راه اندازی سامانه دوم خط لوله انتقال آب به شرق اصفهان اختصاص یافت و در حوزه تصفیه آب هم ۸۰۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار شد.

وی با بیان اینکه کشاورزانی که امروز در پل خواجوی اصفهان تجمع کردند خواستار تأمین آب برای کشت پاییزه خود هستند مطالبه آنها را به حق و قانونی عنوان کرد اما با این حال گفت: برای برآورده کردن خواسته این افراد باید ۸۰ میلیون مترمکعب از آب موجود در سد را باز کنیم که طبق برآورد کارشناسان اگر این کار صورت گیرد ماه بعد برای تأمین آب شرب مردم با مشکل مواجه خواهیم شد.

مطالبه برای کشت پاییزه را حق قانونی آنها می‌دانیم

وی با بیان اینکه ما مُنکر مطالبه گری کشاورزان نیستیم و مطالبه برای کشت پاییزه را حق قانونی آنها می‌دانیم، اظهار داشت: اگر مطمئن بودیم که در آذرماه آبی که به کشاورزان اختصاص می‌دهیم جبران می‌شود حتماً این کار را می‌کردیم اما واقعیت این است که ورودی ما به سد از نصف هم کم‌تر است و نمی‌توانیم جبران کم شدن آب سد در ماه‌های آینده را تضمین کنیم.

استاندار اصفهان اظهار داشت: آب موجود در سد زاینده رود هم اکنون کمتر از ۱۷۰ میلیون مترمکعب است که تنها ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون مترمکعب آن قابل استفاده است و این درحالی است که هر ماه ۳۰ میلیون مترمکعب آب در استان اصفهان مصرف می‌شود و به همان میزان هم برای آب شرب مردم چهارمحال و بختیاری و یزد برداشت می‌شود که اگر بخواهیم اندازه‌ای که صنف کشاورزان مطالبه می‌کنند را اختصاص دهیم تأمین آب شرب مردم به مخاطره می‌افتد.

امیدواریم تجمع امروز کشاورزان به صورت مسالمت آمیز خاتمه یابد

مرتضوی در ادامه با بیان اینکه امیدواریم تجمع امروز کشاورزان به صورت مسالمت آمیز خاتمه یابد اظهار داشت: مطمئناً هیچیک از کشاورزان اصفهانی اهل اغتشاش کردن نیستند اما عده‌ای از معاندان و مخالفان نظام همیشه آماده هستند تا از تجمعات و اعتراضات به حق مردم سوءاستفاده کرده و شرایط جامعه را نا آرام کنند که در این خصوص از کشاورزان عزیز می‌خواهم تا خودشان مراقبت کرده و اوضاع را مدیریت کنند.

استاندار اصفهان سپس از تدبیر و مدیریت هوشمندانه تجمعات توسط فرماندهی انتظامی استان اصفهان تقدیر کرد و اظهار داشت: همیشه بار اصلی تأمین امنیت و انتظام بخشی کشور بر عهده عزیزان نیروی انتظامی بوده و این نیروها در ترازی متفاوت از دستگاه‌های امنیتی و پلیس سایر کشورهای دنیا عمل می‌کنند.

وی نیروی انتظامی را نیروی برآمده از مردم و دغدغه مند مشکلات و مسائل مردم دانست و تصریح کرد: هر زمان که تجمعات اعتراضات به حق مردم شکل گرفته نیروی انتظامی مقتدرانه در صحنه حاضر بوده و با تدبیر خود این تجمعات را مدیریت کرده و مقابل سوءاستفاده معاندان و فرصت طلبان ایستاده و امنیت جامعه را به نحو مطلوب ایجاد کرده است.

کد خبر 5355594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha