۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۸:۵۶

گفتگوی مهر؛

هادی فردوسی ۱۰ شعر کودک پیرامون کتاب سرود

هادی فردوسی ۱۰ شعر کودک پیرامون کتاب سرود

شیراز- هادی فردوسی شاعر مطرح استان فارسی اخیرا ۱۰ شعر کودک با موضوع کتاب سروده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: هادی فردوسی شاعر مطرح استان فارسی که این روزها در نماهنگ «کتابدار» هنرنمایی اش در صدا و سیمای ملی پخش می‌شود، در گفتگو با خبرنگار مهر به علاقمندان به شعر و کتاب دوستان مژده داد: در تازه‌ترین اثرش ده شعر کودک درباره کتاب سروده و دنبال انتشارات خوب و تصویرگری جذاب است که تازه‌ترین اثرش را زیر چاپ ببرد.

این شاعر تاکید کرد: از همکاری متولیان ترویج کتاب و کتابخوانی برای انتشار این اثر استقبال می‌کنم.

وی که قبل از شیوع کرونا افتخارآفرینی اش در جشنواره ملی شعر کتاب در خوزستان خبر ساز شد و مقام اول شعر کودک را از آن خود کرد از ظرفیت‌های هنری فارس است که تاکنون بیشتر در خارج از استان درخشیده است.

فردوسی با ابراز گلایه از کم لطفی مسئولین فرهنگی فارس یادآور شد: مجموعه هشت جلدی اشعار کودک که به سفارش شهرداری مشهد با موضوع فرهنگ شهروندی و آداب زیارت و سبک زندگی ایرانی و اسلامی و شهدای آتش نشان و قیم گوهرشاد به چاپ رسید تاکنون چندین بار تجدید چاپ شده این درحالی است که چند سالی است اعلام آمادگی کردم که در قالب اشعار کودکانه حضرت احمد ابن موسی (ع) را به زائران کوچک معرفی کنم. اما مسئولین مربوطه استقبالی نکردند.

انتظار می‌رود به ظرفیت هنر در نشر معارف بیشتر توجه شود

این شاعر با اشاره به انتشار چاپ پانزدهم کتاب خورشید در حصار که شامل چهل سخن از سخنان گهربار امام حسن عسگری (ع) و ترجمه احادیث توسط او به صورت رباعی آذین شده است و توسط انتشارات آستان قدس رضوی به زیور چاپ آراسته شده، از مسئولین سومین حرم اهل بیت (ع) خواست که به ظرفیت شعر و قالب‌های مختلف هنری در نشر معارف بیشتر توجه کنند.

وی ادامه داد: در تازه‌ترین آثار چاپ شده هم یک مجموعه عکس و شعر درباره والدین شهدای فیروزکوه دماوند تهران دارم که به سه زبان فارسی و عربی و انگلیسی تحت عنوان چشم و چراغ منتشر شد. اما در فارس هنوز از قالب‌های جدید برای تجلیل خانواده شهدا استقبال نمی‌شود. در همان قلب‌های قبلی هم کار برزمین مانده زیاد است.

هادی فردوسی ۱۰ شعر کودک پیرامون کتاب سرود

فردوسی خبر داد که در حال جمع آوری غزل‌های عاشقانه خودش است و بزودی علاقمندان شعر و ادب شاهد مجموعه غزل‌های عاشقانه از فردوسی نامدار فارس خواهند بود.

برخی انتصاب‌های شایسته اخیر کام هنرمندان را شیرین کرده است

وی فعالیت بی وقفه مجمع شاعران اهل بیت (ع) که در تهران راه اندازی شده و سال‌هاست درحوزه انتشار و نقد و بررسی شعرآئینی مستمرو حرفه‌ای فعالیت می‌کند یکی از شیرین‌ترین خبرهای حوزه کتاب دانست و گفت: البته توجه به شایسته سالاری در برخی انتصاب‌های اخیر هم کمی کام هنرمندان اهل قلم را شیرین کرده است.

وی گفت: یکی از اتفاقات مثبت اخیر انتصاب خانم دکتر مستشارنظامی بعنوان دبیرمحافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور بود که خیلی پیگیر فرهنگ و ادبیات و شعر و کتاب هستند. انتصاب مرتضی امیری اسفندقه بعنوان یکی از متولیان شعر و ادبیات در شهرداری تهران هم از اخبار خوش شاعرانه محسوب می‌شود که چراغ امید را در دل خیلی از هنرمندان روشن کرده است.

فردوسی افزود: درحوزه فرهنگ و درتمام حوزه‌ها اگر شایستگان به کار گرفته شوند و هرکس در جای خودش به کار گرفته شود، کارپیشرفت چشمگیری پیدا می‌کند. بدیهی است که اگربه بزرگان و ادبیان حوزه شعر میدان داده شود، شاهد کارهای زیبایی خواهیم بود.

وی ابراز داشت: تلخ‌ترین خبر در حوزه کتاب هم همین رکود و تعطیلی کتابفروشی های معتبر شیراز در دوران کرونا و عدم حمایت مسئولین فرهنگی استان مخصوصاً شیراز سومین حرم اهل بیت بود. متأسفانه در جوی که بیشتر سیاست زدگی غالب باشد، فرهنگ و هنر و کتاب و کتابخوانی مظلوم واقع می‌شود. اندک وانگشت شمارند مسئولانی که قدر فرهنگ و هنر را می‌شناسند. این بیماری سالهاست درمان نشده و روز به روز کاری تر میشه می‌تواند فرهنگ فارس را به کما ببرد ان شاءالله در دولت جدید شاهد اتفاقات شیرین‌تری باشیم. متأسفانه مدتی است که فرهنگ فارس تعطیل است و مدتهاست فقط شعار می‌دهند البته معدود فعالانی هستند که در همین فضا هم برای زنده نگهداشتن فرهنگ و هنر تلاش می‌کنند که جای قدرشناسی دارد.

کد خبر 5355857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha