وزیر خارجه عراق:

خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هستیم

خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هستیم

وزیر خارجه عراق امروز در سخنانی با بیان اینکه بغداد خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب است، اعلام کرد: به تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه‌های ایران و عربستان ادامه می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق در نشست امنیتی منامه گفت: به تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه‌های ایران و عربستان ادامه می‌دهیم.

بر اساس این گزارش، وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در ماه گذشته انتخابات پارلمانی با نظارت بین المللی برگزار شد که گامی در مسیر تحکیم دموکراسی در عراق است و تأثیرات مثبت بر یکپارچگی عراق خواهد داشت.

فؤاد حسین گفت: برقراری پل‌های ارتباطی با کشورهای جهان و اولویت دادن به گفتگو و مذاکره گامی مهم برای تأمین فضای امن و با ثبات است. با وجود شکست داعش، ادامه همکاری اطلاعاتی و امنیتی میان عراق و کشورهای جهان اولویتی اساسی برای دولت عراق و دیگر کشورهای دوست است.

حسین افزود که پیروزی بر تروریسم امکان انتقال به مرحله تحقق اهداف مهم در سطوح داخلی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را داده است و نهادهای گوناگون دولت عراق هم‌اکنون بازسازی شهرهای آزاد شده از چنگ داعش را به عنوان هدف اصلی برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

وزیر امور خارجه عراق همچنین خواستار افزایش تلاش ها برای بازگشت ثبات به سوریه شد. او همچنین بازگشت دمشق به اتحادیه عرب را خواستار شد.

کد خبر 5356433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha