۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۰۷

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان:

تجمل گرایی و مصرف گرایی موجب تزلزل بنیان خانواده می شود

تجمل گرایی و مصرف گرایی موجب تزلزل بنیان خانواده می شود

کاشان - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: دشمنان تلاش دارند که روحیه تجمل گرایی و مصرف گرایی را در کشورهای اسلامی ترویج کنند که موجب تزلزل بنیان خانواده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عباسعلی سلیمانی عصر شنبه در جلسه کمیته پیشگیری، کنترل و کاهش طلاق شهرستان کاشان با اشاره به اینکه متأسفانه قبح طلاق در بین خانواده‌ها شکسته شده است، اظهار داشت: باید بررسی شود که چرا جامعه ما به سمتی رفته است که به راحتی خانواده‌ها روی بحث طلاق مانور می‌دهند.

وی با بیان اینکه متأسفانه اهمیت و جایگاه والای خانواده همانند گذشته نیست، ابراز داشت: یکی از مهمترین نهادهایی که می‌تواند در این موضوع تأثیرگذار باشد، آموزش و پرورش است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان تصریح کرد: نهاد خانواده در آموزش و پرورش جایگاه والای قبلی خود را ندارد.

وی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام تاکید زیادی بر محکم کردن پایه‌های نهاد خانواده شده است، گفت: بر خلاف برخی کشورهای غربی، خانواده در آموزه‌های دینی ما یک نهاد مقدس است که تأثیر آن در تمام جوانب زندگی فردی و اجتماعی هویدا است.

آیت الله سلیمانی با اشاره به برخی از آیات قرآن درباره خانواده و نقش آن در تعالی انسان گفت: مهمترین الگو از خانواده قرآنی را می‌توان در زندگی ائمه اطهار علیهم السلام دید.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در غرب با دوری از آموزه‌های دینی و انسانی جایگاه خانواده برای آنها کمرنگ شده است، تاکید کرد: یکی از مهمترین تلاش‌های غرب برای تزلزل در خانواده‌ها در جوامع اسلامی مثل ایران ترویج روحیه تجمل گرایی و مصرف گرایی است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان خانواده زوجین را یکی از مهمترین علل در صلح و سازش و جلوگیری از طلاق دانست و افزود: البته برخی از خانواده‌ها متأسفانه زمانی میانجیگری می‌کنند که اختلاف زوجین به حد زیادی رسیده است و این موضوع مشکلی را حل نمی‌کند.

کد خبر 5356521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha