۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۳۲

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

جزئیات حضوری شدن مدارس /دانش آموزان ابتدایی راهی مدرسه می شوند

جزئیات حضوری شدن مدارس /دانش آموزان ابتدایی راهی مدرسه می شوند

بیرجند- دانش آموزان مدارس ابتدایی و دوره اول متوسطه خراسان جنوبی از فردا پشت میز و نیمکت مدارس حاضر می شوند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: پس از اما و اگر بسیار مبنی بر حضوری یا غیر حضوری بودن تحصیل از فردا اول آذرماه دانش آموزان آموزش حضوری را از سر می‌گیرند.

اگر چه امسال هم مدارس آن چنان که باید و شاید باشد میزبان دانش آموزان نبودند و از همان شروع روزهای مهر ماه بسیاری با شک و تردید راهی مدارس شدند اما در نهایت با برنامه‌ریزی های انجام شده و ابلاغ انجام شده بسیاری از کلاس‌های درس به ویژه کلاس درس مدارس روستایی کم جمعیت حضوری شد.

همچنین پس از آن در نقاط کم خطر با رعایت پروتکل‌ها در نقاط شهری دانش آموزان در گروه‌های مختلف و مقاطع تحصیلی بالاتر راهی مدرسه شدند.

پس از گذشت چند روز اعلام شد که مدارس باید تا واکسینه شدن دانش آموزان غیر حضوری باشد و دوباره ادامه تحصیل پشت میز و نیمکت مجازی ادامه یافت.

اما چندی پیش با انجام واکسیناسیون برخی دانش آموزان مدارس در مقاطع دوره دوم متوسطه هم از نیمه آبان حضوری شد و تحصیل برای این دانش آموزان ترکیبی ادامه یافت.

طی این مدت اگر چه در روزهای اول سال دانش آموزان ابتدایی در برخی مناطق شهری به صورت گروه بندی در کلاس درس حاضر شدند اما زنگ تعطیلی و مجازی شدن برای این مقاطع در همان روزهای شروع به صدا در آمد و این دانش آموزان شهری پشت میز و نیمکت مجازی قرار گرفتند.

واکسیناسیون ۹۵ درصد دانش آموزان متوسطه

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جزئیات بازگشایی مدارس گفت: امسال بر حضوری شدن کلاس‌های درس تاکید بسیاری شد و در ابتدای سال با توجه به برنامه‌ریزی های انجام شده دانش آموزان در مناطق کم خطر و مدارس کم جمعیت به ویژه مدارس روستایی به صورت حضوری سال تحصیلی را آغاز کردند.

محمدعلی واقعی بیان داشت: در ادامه و با شروع واکسیناسیون دانش آموزان از نیمه آبان بسیاری از دانش آموزان در مقطع متوسطه دوره دوم نیز با رعایت پروتکل‌ها راهی مدرسه شدند.

وی عنوان کرد: در ادامه حضوری شدن کلاس‌های درس از اول آذر دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه دوره اول نیز با رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی در کلاس درس حاضر می‌شوند.

وی با بیان اینکه تمامی فرهنگیان استان در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، گفت: حدود ۹۵ درصد دانش آموزان متوسطه استان نیز در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

وی بر رعایت دستور العمل های بهداشتی از سوی دانش آموزان و پرسنل آموزشی در مدارس تاکید کرد و بیان کرد: ملزومات مورد نیاز بهداشتی برای بازگشایی مدارس پیش بینی شده است.

کد خبر 5357341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ugd IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      4 0
      الزام؟؟؟؟؟؟!!!! همین دیروز رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام کرده موج های جدید و سهمگین کرونا حتی در کشورهایی با صد در صد آمار واکسیناسیون در سراسر اروپا شروع شده اونوقت انتظار دارید ما به الزام چهار تا مسئول آموزش و پرورش تن بدیم؟ هیچکس نمی تونه والدین رو مجبور کنه دستی دستی با جان فرزندانشان