۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۴۳

در پی برگزاری دومین شب از تجمع اعتراضی در هلند؛

۴۰ معترض بازداشت و ۵ افسر پلیس روتردام زخمی شدند

۴۰ معترض بازداشت و ۵ افسر پلیس روتردام زخمی شدند

در دومین روز از برگزاری تجمع اعتراضی علیه محدودیت‌های کرونایی وضع شده در هلند، دست کم پنج افسر پلیس در جریان خشونت‌ها زخمی و ۴۰ نفر دیگر نیز بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در دومین روز از برگزاری تجمع اعتراضی علیه محدودیت‌های کرونایی وضع شده در هلند، دست کم پنج افسر پلیس در جریان خشونت‌ها زخمی شده و ۴۰ نفر دیگر نیز بازداشت شدند.

خبرها حاکی از استفاده گسترده پلیس شهر روتردام از ماشین‌های آب پاش و سگ‌های پلیس برای متفرق کردن جمعیت خشمگین از محل تجمعات است.

همچنین برخی منابع خبری از زخمی شدن دستکم سه تن از معترضین خبر داده اند که در بیمارستان بستری بوده و از وضعیت جسمانی آنها خبری در دست نیست.

گفتنی است، هفته گذشته، مارک روته، نخست وزیر موقت، مجموعه جدیدی از اقدامات محدودکننده را با هدف جلوگیری از شیوع کووید -۱۹ معرفی کرد که تا ۴ دسامبر قابل اجرا خواهد بود. این محدودیت‌ها فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های ضروری و همچنین داروخانه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و بارها را ملزم به تعطیلی در ساعت ۸ شب کرده و سایر مغازه‌ها، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی باید ساعت ۶ بعد از ظهر تعطیل شوند.

براساس محدودیت‌های وضع شده جدید، رویدادهای ورزشی باید بدون تماشاگر برگزار شود، اما این محدودیت‌ها شامل سالن‌های کنسرت، فیلم‌ها و تئاترها نخواهد شد. الزام رعایت فاصله اجتماعی ۱.۵ متری (۵ فوتی) مجدد اعمال شد و به مردم نیز توصیه شده که از خانه کار کنند.

کد خبر 5357482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha