۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۳

گزارش مهر؛

همدانی‌ها چشم انتظار درخشش سروقامتان/ هگمتانه درسودای لیگ برتراست

همدانی‌ها چشم انتظار درخشش سروقامتان/ هگمتانه درسودای لیگ برتراست

همدان- با شروع رقابت‌های لیگ دسته اول والیبال کشور، تیم والیبال سروقامتان همدان به دنبال صعود به لیگ برتر است.

خبرگزاری مهر_گروه استان‌ها: والیبال رشته‌ای نام آشنا برای مردم دیار پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، رشته‌ای که در دهه ۵۰ و ۶۰ با نام‌های آشنایی چون مرحوم حاج محمد باقر فرجی، جعفر قهرمانی، حسن توسلی، امیر و اصغر حجازی، محمدرضا فتوت، حمد شوندی و نادر شوندی و نام‌های ماندگار دیگر روزهای تاریخی را ورق می‌زد.

روزهایی که سالن پیر فردوسی و تختی همدان جای سوزن انداختن نداشت و سروقامتان همدان هنر نمایی می‌کردند.

مقطع اواسط دهه ۸۰ بود که تیم والیبال شهرداری همدان در لیگ دسته اول والیبال کشور درخشید و در سال ۸۶ برای نخستین بار در لیگ برتر والیبال کشور حضور یافت.

در همان سال‌ها هم والیبالیست‌های ملی و خوبی در والیبال همدان به کشور معرفی شدند نام‌های نظیر آرمین تشکری، آرمین رنجبر، محمدرضا حسینی پویا، صابر جواهری توانا و وحید صالحی اما عدم حمایت‌ها باعث انحلال تیم والیبال شهرداری همدان شد.

افول والیبال همدان در دهه ۹۰ رقم خورد مشکلات مالی و عدم توانایی در تیم‌داری در کنار بی توجهی به استعدادیابی ضربات سنگینی را بر پیکره والیبال همدان زد.

تبلور یک تیم والیبال از دل حاشیه شهر همدان و تمرکز بر آکادمی در اواخر دهه ۹۰ بارقه‌هایی از امید در دل دوستداران این رشته ایجاد کرد همچنین تغییر سکاندار هیئت والیبال استان همدان رنگ و بوی دیگر به این رشته داد تا کمی علاقه‌مندان را به بازگشت هیجان به ورزش توپ و تور امیدوار کند.

حمید بادامی نجات جوان فعال همدانی توانست از مجمع انتخاباتی هیئت والیبال استان همدان رأی اعتماد بگیرد تا بتواند والیبال هگمتانه را به روزهای طلایی خود بازگرداند.

حضور سروقامتان همدان در لیگ دسته اول فوتبال کشور با حمایت‌های ریاست هیئت والیبال استان همدان نیز باعث شد تا بعد از تقریباً یک دهه موتور والیبال همدان روشن شود.

سند تحول والیبال استان همدان تنظیم می‌شود

رئیس هیئت والیبال استان همدان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ظرفیت والیبال استان همدان اظهار داشت: اگر برگ‌های تاریخ ورزش همدان را ورق بزنیم در دهه ۵۰ و ۶۰ همدان یکی از قطب‌های والیبال کشور بوده است.

حمید بادامی نجات افزود: همچنین در اواسط دهه ۸۰ نیز ما نشان دادیم که به راحتی ظرفیت حضور در لیگ برتر والیبال کشور را داریم و می‌توانیم والیبالیست در سطح تیم ملی را پرورش دهیم.

وی با بیان اینکه والیبال همدان باید به دوران طلایی خود بازگردد، گفت: این استعداد در نوجوانان و جوانان همدانی قطعاً وجود دارد و رئیس فدراسیون زمانی که به همدان سفر کرد تاکید داشت که همدان مهد استعدادهای رشته والیبال است.

بادامی نجات خاطرنشان کرد: باید با توجه به آکادمی و رده پایه و تمرکز بر استعدادیابی همدان را به روزهای خوب بازگردانیم.

وی با بیان اینکه برنامه محور ریاست هیئت را قبول کرده‌ام، بیان کرد: ضعف و کم‌کاری‌های گذشته را نمی‌توان یک شب جبران کرد و باید خانواده والیبال صبور باشند و همه با اتحاد و همدلی کمک کنند تا بتوانیم نواقص را جبران کنیم.

رئیس هیئت والیبال استان همدان عنوان کرد: اگر حمایت‌ها و پیگیری‌های پیشکسوتان والیبال، مربیان، بزرگان و خانواده والیبال نباشد من به تنهایی کاری نمی‌توانم انجام دهم.

بادامی نجات با اشاره به استقبال مردم از والیبال بیان کرد: شاید بتوان گفت بعد از کشتی، والیبال ورزش دوم و انتخاب دوم نوجوانان و جوانان همدانی و خانواده‌ها است.

وی افزود: روزهای گرم سال در هر گوشه و کناری که مردم همدان فرصت کنند و فضا اجازه دهد والیبال بازی می‌کند در زمستان هم سالن‌های ما بیشتر در اجاره والیبالیست‌ها است.

رئیس هیئت والیبال استان همدان با اشاره به والیبال ورزش شهروندی شهرداری همدان گفت: رشته والیبال با حضور ۳۰ تیم و ۳۶۰ والیبالیست به همراه ۵۰ نفر عوامل برگزاری تا به امروز در دور مقدماتی ۷۵ مسابقه را برگزار کرده است.

وی ادامه داد: استقبال از والیبال شهروندی شهرداری همدان به گونه‌ای بود که مدیران ورزش شهروندی انتظاری از آن نداشتند.

بادامی نجات با بیان اینکه سند تحول والیبال توسط چند کارشناس خبره ورزشی در حال نوشتن است، گفت: با مشورت از چند کارشناسان خبره ورزشی در حال تنظیم سند تحول رشته والیبال استان همدان هستیم که در دو بخش برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت در حال تنظیم است.

رئیس هیئت والیبال استان همدان عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم با حمایت‌های مدیریت دستگاه ورزش، مدیران استان و بخش خصوصی رونق را به والیبال استان همدان بازگردانیم.

وی با اشاره به حمایت از تیم والیبال سروقامتان همدان بیان کرد: شکوفایی هر رشته ورزشی از کشتی، فوتبال و سایر رشته‌های تیمی تنها با تیم‌داری حرفه‌ای ممکن است.

بادامی نجات خاطرنشان کرد: طبق قانون هیئت‌های ورزشی نمی‌توانند و در توانشان نیست تیم‌داری کنند اما تا جایی که بتوانیم هر کمکی بتوانیم در راستای حمایت از تیم‌ها انجام می‌دهیم.

بادامی نجات با بیان اینکه والیبال سروقامتان آینده درخشانی دارد، گفت: این تیم با برنامه‌ریزی، توجه به آکادمی، توسعه مناطق کم برخوردار چندین سال در حال فعالیت است و هیئت والیبال استان همدان تمام قد پشت مدیران این تیم خواهد بود.

وی افزود: نه یک تیم که امیدواریم بخش خصوصی و نهادی که می‌تواند کمک کند ما چندین تیم را در سطح‌های مختلف والیبال کشور داشته باشیم تا شور و هیجان چندین برابر شود.

به دنبال صعود به لیگ برتر والیبال کشور هستیم

مدیرعامل تیم والیبال سروقامتان همدان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تیم والیبال سروقامتان همدان در سومین سال حضور خود در لیگ دسته اول با ۶۰ درصد از والیبالیست‌های استان و ۴۰ درصد والیبالیست غیر بومی با تمام قوا امسال وارد رقابت‌ها شده است.

مهدی محبی افزود: در این فصل از رقابت‌ها نگاه‌مان صعود به لیگ برتر و قهرمانی است فصل گذشته هم تا یک قدمی صعود پیش رفتیم که این مهم محقق نشد.

وی با بیان اینکه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به رقابت‌های لیگ دسته اول ورود کرده‌ایم، گفت: با حمایت ریاست جدید هیئت امسال تیم قدرتمند از گذشته بسته شده است و برای کسب سهمیه لیگ برتر خواهیم جنگید.

محبی خاطرنشان کرد: چشم انتظار حمایت دستگاه ورزش استان همدان و همه ارگان‌های دولتی و خصوصی هستیم و واقعاً به نگاه ویژه آنها چشم دوخته‌ایم.

گفتنی است؛ تیم والیبال سروقامتان در لیگ دسته اول با تیم‌های رعد پدافند هوایی، وارنای گیلان، ایرانشید چالوس، ستاره طبرستان نوشهر، مقاومت بسیج، اسپورت هوشیار تبریز، گل گهر سیرجان و تخت جمشید مرودشت هم گروه است.

سروقامتان همدانی در هفته نخست جمعه ۲۸ آبان ماه با نتیجه ۳ بر صفر تخت جمشید مرودشت را شکست دادند.

این تیم در هفته دوم سه‌شنبه ۲ آذر ماه میهمان گل گهر سیرجان است.

کد خبر 5357603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha