۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۳

طبق برنامه چرخه انتخابی؛

فرنگی‌کاران مدعی بعد از لیگ هم در کوران تمرین و تلاش هستند

 فرنگی‌کاران مدعی بعد از لیگ هم در کوران تمرین و تلاش هستند

با توجه به تدوین و تصویب چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی، مدعیان این رشته نسبت به کشتی آزاد فرصت محدودتری را جهت ریکاروی و حضور در رویدادهای پیش رو دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش محمد بنا و همکارانش در کادر فنی اقدام به تدوین و اعلام چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی کردند تا ملی پوشان این رشته بتوانند برای حضور در پیکارهای بین المللی ۲۰۲۲ طبق یک روند مشخص و عادلانه مشخص شوند. هر چند که هنوز برخی از اهالی کشتی معتقدند چرخه انتخابی مذکور تفاوت چندانی با همان روش گلخانه‌ای و انتصاب فرنگی‌کاران از سوی محمد بنا ندارد و بعید به نظر می‌رسد نظر تمامی مدعیان را جلب کند.

فارغ از بحث نحوه برگزاری چرخه انتخابی کشتی فرنگی و کم و کاستی‌هایش، زمان محدود برای ورود مدعیان فرنگی کار به این چرخه نسبت به آزاد کاران هم کمی با اما و اگر مواجه شده است. بطوریکه مرحله نیمه نهایی و نهایی لیگ برتر کشتی فرنگی قرار است روز ۱۱ آذر برگزار شود و سپس کشتی گیران بلافاصله باید مهیای حضور در مرحله اول چرخه انتخابی تیم ملی یعنی همان پیکارهای قهرمانی کشور شوند. مسابقاتی که طی روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آذرماه در زاهدان برگزار خواهد شد.

این در حالیست که کشتی آزاد وضعیت بهتری نسبت به کشتی فرنگی برای آغاز چرخه انتخابی دارد. چون مرحله نیمه نهایی و نهایی لیگ برتر کشتی آزاد روز ۱۸ آذر و مسابقات قهرمانی کشور هم طی روزهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ دی ماه در استان گلستان برگزار خواهد شد. این یعنی فرصت بیشتر آزادکاران از زمان پایان لیگ تا آغاز قهرمانی کشور که همان استارت چرخه انتخابی تیم ملی است.

بدین ترتیب فرنگی کاران مدعی حتی بعد از لیگ برتر بلافاصله در رقابتهای انتخابی استانی و سپس قهرمانی کشور حضور یابند و همچنان در کوران تمرین و آماده سازی برای موفقیت در چرخه انتخابی باشند.

کد خبر 5357784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha