۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۳

رئیس پلیس‌راه البرز خبر داد؛

آغاز رزمایش طرح زمستانی پلیس‌راه البرز

آغاز رزمایش طرح زمستانی پلیس‌راه البرز

البرز - رئیس پلیس‌راه استان البرز از آغاز رزمایش طرح زمستانی انتظامی ترافیکی پلیس‌راه این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا گودرزی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاحیه رزمایش طرح زمستانی پلیس‌راه استان البرز که در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برابر ابلاغیه راهور ناجا رزمایش طرح انتظامی ترافیکی در سراسر کشور و به تبع در استان البرز برگزار شد و تا ۲۰ اسفند ماه سال جاری ادامه دارد.

وی بیان کرد: سازمان دخیل در این رزمایش اعم از هلال‌احمر، اورژانس، راهداری، آتش‌نشانی و … هستند و هر کدام وظیفه خود را انجام می‌دهد.

رئیس پلیس‌راه استان البرز تصریح کرد: استان البرز به واسطه وضعیت کوهستانی که دارد، عملاً رزمایش انتظامی ترافیکی به خصوص طرح زمستانی در طول سال برقرار است.

وی خاطرنشان کرد: جاده چالوس به واسطه سقوط بهمن، ریزش کوه و شرایط جوی همواره آبستن بحرانی‌هایی است که باید آمادگی خود را در این زمینه داشته باشیم.

گودرزی گفت: بر این اساس امروز تجدید بیعتی بود تا سازمان‌های خدمات‌رسان و امدادرسان کنار هم قرار گیرند و با یکدیگر هم‌قسم شوند خدمات در خور شأن و شایسته‌ای برای هم‌وطنان در جاده‌های مواصلاتی استان ارائه دهند.

وی اظهار کرد: میزان تردد خودروها در استان ۴.۵ برابر تردد کل کشور است و این امر وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

رئیس پلیس‌راه استان البرز متذکر شد: تقریباً ۸ درصد کاهش تلفات حادثه ترافیکی در ایام سال گذشته به مدت مشابه در استان البرز داشتیم.

۱۸ درصد از بار ترافیکی کشور بر دوش البرز است

ابوالفضل فانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز نیز در این رزمایش اظهار کرد: در اکثر مواقعی که غالب مردم در حال استراحت و تفریح هستند، پلیس و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان به صورت آماده‌باش در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند.

وی با اشاره به سختی و طاقت‌فرسا بودن کار مأموران پلیس راه بیان کرد: ۱۸ درصد از بار ترافیکی کشور بر دوش استان البرز است که با توجه امکانات و تجهیزات محدود دستگاه‌های خدمات‌رسان، کارکنان این مجموعه‌ها با مجاهدات و از خودگذشتگی امنیت جاده‌ها را فراهم می‌کنند.

وی تقدیر از مجموعه پلیس راهنمایی رانندگی و پلیس راه استان البرز برای تأمین نظم و امنیت ترافیکی در داخل شهرها و محورهای مواصلاتی استان البرز خاطرنشان کرد: بدون شک هر اقدامی که از سوی مأموران پلیس راه در جهت حفظ جان سرنشینان خودروها صورت می‌گیرد، در نزد پروردگار از اجر و ثواب ویژه‌ای برخوردار است.

۱۱۰ دستگاه ماشین آلات راهداری البرز برای فصل سرما اورهال شدند

علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز نیز در این مراسم اظهار کرد: برگزاری رزمایش زمستانی باعث هم افزایی هر چه بیشتر دستگاه‌ها از جمله پلیس، هلال احمر، راهداری، اورژانس و … می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از شهریور ماه ۱۱۰ دستگاه ماشین آلات راهداری برای فصل سرما اورهال شدند، بیان کرد: ۲۰ هزار تن شن، ماسه و نمک خریداری کردیم و ۱۶ پایگاه و راه‌دارخانه ثابت و سیار برای خدمات دهی رانندگان برای فصل زمستان در سطح جاده‌های استان مهیا شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز متذکر شد: ۱۱ اکیپ راهداری متشکل از ۱۶۰ نفر از همکاران در راهداری در طول زمستان خدمات لازم را به هم وطنان ارائه می‌دهند.

کد خبر 5357924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha