۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۲۵

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

آخرین وضعیت کرونا در استان ایلام/میزان بستری‌ها همچنان بالاست

آخرین وضعیت کرونا در استان ایلام/میزان بستری‌ها همچنان بالاست

ایلام-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان ایلام، گفت: میزان بستری‌های ناشی از کرونا در استان همچنان بالاست.

جمیل صادقی فر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مردم باید بدانند که در حال حاضر استان ایلام بالاترین میزان بستری بیماران کرونایی را در کشور دارد.

وی افزود: در بین همه استان‌های کشور، استان ایلام در میزان بستری‌ها اول است که این خود بسیار خطرناک است.

صادقی فر با اشاره به وضعیت رنگ بندی کرونایی در شهرستان‌های استان، افزود: سه شهرستان در استان هم اکنون در وضعیت نارنجی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اضافه کرد: خوشبختانه شهرستان‌هایی مثل بدره و دره شهر که در بحث واکسیناسیون عملکرد خوبی داشتند و بالای ۹۰ درصد جمعیت واکسن تزریق کرده‌اند، در این شهرستان‌ها وضعیت بیماری در آنها بسیار خوب کنترل شده است.

وی با اشاره به تاثیر واکسیناسیون در استان، افزود: بیشتر فوتی‌های ناشی از کرونا در استان حتی یک دوز واکسن دریافت نکرده‌اند.

۸۳ درصد جمعیت کل استان ایلام واکسن تزریق کرده‌اند

صادقی فر اضافه کرد: همچنین افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند کماکان در خطر هستند، همه افرادی بالای ۶۰ سال که واکسن سینوفارم، بهارات و یا برکت دریافت کرده‌اند اگر چهارماه از دوز دوم آنها گذشته حتماً به مراکز واکسیناسیون برای دریافت دوز سوم واکسن مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: سایر افراد پرخطر هم اگر دیگر واکسن‌ها را تزریق کرده‌اند و مدت شش ماه از آنها گذشته باشد، می‌توانند دوز سوم واکسن نیز دریافت کنند.

آخرین وضعیت کرونا در استان ایلام/میزان بستری‌ها همچنان بالاست

صادقی فر اضافه کرد: ۸۳ درصد جمعیت کل استان واکسن تزریق کرده‌اند اما درصد تعداد باقی مانده عدد بالایی است.

وی ادامه داد: تاکنون نزدیک به ۷۲۰ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده است، از همه مردم استان درخواست می‌کنیم افرادی که واکسن تزریق نکردند همکاری لازم را داشته باشند و هر چه زودتر اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ادامه داد: باید بتوانیم تا یکی دو هفته آینده پوشش واکسیناسیون را بتوانیم به ۹۰ درصد برسانیم.

نظارت‌های روزانه بر مدارس استان ایلام

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام افزود: در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان نیز هم اکنون روند خوبی طی شده به طوری که بالای ۸۰ درصد دانش آموزی واکسینه شده‌اند.

وی افزود: در شهرستان مهران و ایلام آمار تزریق واکسیناسیون دانش آموزی پایین‌تر است، امیدواریم والدین در این راستا کمک کنند که این پوشش نیز به حداکثر برسد.

وی در خصوص بازگشایی مدارس در استان نیز بیان کرد: کارشناسان بهداشت استان نظارت‌های روزانه از مدارس دارند و طبق پروتکل‌ها اگر جایی رعایت نشود حتماً آن مدرسه باید به شکل مجازی کلاس‌ها را ادامه دهد.

کد خبر 5358036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha