سرگئی لاوروف:

تصاویر ماهواره ای انفجار بندر بیروت را به طرف لبنانی دادیم

تصاویر ماهواره ای انفجار بندر بیروت را به طرف لبنانی دادیم

وزیر خارجه روسیه امروز در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای لبنانی خود اظهار داشت: تصاویر ماهواره ای قبل و بعد از انفجار بندر بیروت را در اختیار طرف لبنانی قرار دادیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان امروز در موسکو یک کنفرانس خبری برگزار کردند.

این کنفرانس بر تحولات وضع موجود در لبنان و سوریه و منطقه و همچنین روابط دوجانبه روسیه و لبنان متمرکز بود.

لاوروف اعلام کرد: ما تصاویر ماهواره ای قبل و بعد از انفجار بندر بیروت را به طرف لبنانی ارائه کردیم و امیدواریم این تصاویر به تحقیقات در این زمینه کمک کند.

وزیر خارجه روسیه در این کنفرانس بر به رسمیت شناختن حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان تاکید کرد و گفت: ما درباره افق های احتمالی پیش روی مشارکت طرفهای اقتصادی روسیه در اصلاح زیر ساخت های تخریب شده در پی انفجار بندر بیروت، بحث و تبادل نظر کرده ایم.

وی افزود: روسیه معتقد است که دولت «نجیب میقاتی» قادر است لبنان را از بحرانهای اقتصادی واجتماعی طولانی مدت خارج کرده و فعالیت همه نهادهای دولتی و ثبات کشور را تضمین کند.

لاوروف ادامه داد: طرفهای خارجی سعی می کنند از طرق مختلف در امور لبنان دخالت کنند، این دخالتها پیامدهای بسیاری را برای حکومت لبنان و وضع موجود در منطقه، در پی دارد. 

وی اعلام کرد که مسکو مخالف این است که وضعیت لبنان در گرو اوضاع سوریه و این کشور مکانی برای تصفیه حساب کشورهای دیگر باشد.

بوحبیب نیز گفت: لبنان در مسئله بازگشت آوارگان سوری هم نظر با روسیه است.

وی افزود: واشنگتن تلاش می کند که دیدگاههای لبنان و رژیم صهیونیستی را درباره ترسیم مرزها به یکدیگر نزدیک کند، اما در این باره موفق نبوده است.

بوحبیب با بیان اینکه لبنان خواستار گفتگو با کشورهای حوزه خلیج فارس است، گفت: مسائلی وجود دارد که باید حل شوند، بحران به وجود آمده در پی اظهارات «قرداحی» غیرقابل حل نیست.

کد خبر 5358146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha