۱ آذر ۱۴۰۰، ۲۰:۲۴

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان غربی:

کشف ۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در ارومیه/زمین خواری میلیاردی در ماکو

کشف ۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در ارومیه/زمین خواری میلیاردی در ماکو

ارومیه – جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از کشف ۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق دراین شهرستان، خبر داد.

سرهنگ ایرج حسنخانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مأموران ایستگاه بازرسی شهید کلانتری انتظامی شهرستان ارومیه حین کنترل خودروهای عبوری در محور ارومیه- تبریز به یک دستگاه تریلی تانکر به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک و آن را متوقف کردند، افزود: در بررسی تریلی توقیف شده، مقدار ۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف شد.

وی ادامه داد: در این راستا یک دستگاه خودرو توقیف و یک متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شد.

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان غربی همچنین از کشف ۳۵ هزار متر زمین خواری و جلوگیری از تصرف در ارضی ملی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در شهرستان ماکو، خبر داد و اظهار کرد: در راستای پیشگیری و مقابله با زمین خواری و تصرف غیر قانونی اراضی ملی، طرح مقابله‌ای با پدیده زمین خواری در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی شهرستان ماکو قرار گرفت.

سرهنگ حسنخانی اضافه کرد: مأموران انتظامی پس از انجام تحقیقات و بازدیدهای میدانی و بررسی اسناد، مدارک و استعلامات لازم و همچنین هماهنگی با مرجع قضائی؛ نسبت به کشف ۳۵ هزار متر زمین خواری در حاشیه شهرستان اقدام کردند.

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در این راستا ۲ متهم دستگیر شدند، بیان کرد: برابر اعلام کارشناسان مربوطه، ارزش زمین‌های رفع تصرف شده ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف ۱۴۳ هزار قرص و داروی قاچاق در خوی

سرهنگ حسنخانی با بیان اینکه حفظ و حراست از بیت المال و اراضی ملی از اولویت‌ها و مأموریت‌های پلیس است، گفت: شهروندان عزیز در صورت مشاهده هرگونه زمین خواری موضوع را از طریق فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به کشف بیش از ۱۴۳ هزار انواع قرص و داروهای قاچاق در خوی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی در زمینه تهیه و توزیع قرص‌ها و داروها به صورت قاچاق، بررسی موضوع در دستورکار مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان خوی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران در معیت کارشناسان شبکه بهداشت پس از هماهنگی با مقام قضائی، به محل‌های مورد نظر اعزام و در بازرسی از آنها ۱۴۳ هزار و ۳۰۶ قلم انواع قرص‌ها و داروها را به صورت قاچاق کشف و ۲ نفر را در این رابطه دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به این که کارشناسان ارزش داروهای کشف شده را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند، تصریح کرد: در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کد خبر 5358454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha