۲ آذر ۱۴۰۰، ۸:۵۰

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه خبر داد؛

فوت ۳۰۳ نفر ناشی از حوادث‌جاده‌ای در کرمانشاه

فوت ۳۰۳ نفر ناشی از حوادث‌جاده‌ای در کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از فوت ۳۰۳ نفر ناشی از حوادث جاده‌ای در کرمانشاه خبر داد.

سلیم خانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال گذشته آمار جان باختگان ناشی از تصادفات جاده‌ای در استان کرمانشاه ۲۷۷ نفر و تعداد مجروحین پنج هزار و ۱۸۱ نفر بوده است.

وی افزود: با توجه بررسی‌های انجام شده این آمار در سال جاری روند افزایش داشته و ۳۰۳ نفر فوتی ناشی از تصادفات شامل ۲۲۹ نفر مرد و ۷۴ نفر زن اعلام شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: از مجموع فوتی‌ها ۷۱ فوت مربوط به تصادفات درون شهری و ۱۹۷ نفر فوتی نیز به تصادفات برون شهری مربوط می‌شود و ما بقیه در دسته‌ای از موارد خاص قرار می‌گیرند.

خانی با اشاره به روند افزایشی قربانیان حوادث جاده‌ای در هفت ماهه سال جاری، افزود: آمار مجروحین تصادفات در استان کرمانشاه طی سال جاری با افزایش ۵۰۰ نفری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته به پنج هزار و۶۸۱ نفر رسیده که از این تعداد یک هزار و ۶۴۷ نفر زن و چهار هزار و ۳۴ نفر مرد گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: طبق گزارشات اعلام شده بیشتر قربانیان از ناحیه سر و گردن آسیب دیدگی داشته‌اند و این امر نشان دهنده اهمیت و ضرورت استفاده از کمربند ایمنی هنگام رانندگی برای کاهش صدمات و فوت ناشی از تصادفات است.

وی در ادامه با تاکید بر بالا بودن آمار فوتی‌ها در تصادفات برون شهری، افزود: عدم رعایت نکات ایمنی و سرعت مطمئنه حین رانندگی در روند افزایش قربانیان حادثه جاده‌ای بسیار تأثیرگذار است.

کد خبر 5358508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha