۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۶

مهر بررسی کرد؛

وضعیت نامناسب مزار شهدای گمنام دستگرد بیرجند/یادمانی که ساخته نشد

وضعیت نامناسب مزار شهدای گمنام دستگرد بیرجند/یادمانی که ساخته نشد

بیرجند- متأسفانه وضعیت مزار شهدای گمنام در برخی مناطق خراسان جنوبی و از جمله در منطقه «دستگرد» شهرستان بیرجند در شأن شهدای گرانقدر مدفون در آن منطقه نیست.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: شناسایی چند تن از شهدای گمنام مدفون در خراسان‌جنوبی و حضور خانواده‌های بزرگوار آنان بر سر مزار عزیزانشان بار دیگر ذهن‌ها را به سمت ضرورت ایجاد یادمانی متناسب با شهدای گرانقدر بر سر مزار آنان متوجه کرد.

هر چند شهدایی که شناسایی شده بودند بر سر مزارشان یادمانی در خور شأن ساخته شده بود اما این سوال در ذهن‌ها مطرح شد اگر به جای این شهدای عزیز، شهدایی گمنامی چون شهدای مدفون در دستگرد بیرجند شناسایی می‌شدند که یادمان مناسبی ندارند و اطراف مزارشان وضعیت مناسبی ندارد، چه پاسخی برای خانواده‌هایشان داشتیم.

اهالی دستگرد نیز گلایه‌های به حقی از وضعیت نامناسب اطراف مزار شهدای گمنام آن منطقه دارند و خواستار ساخت یادمانی در شأن آن عزیزان خفته در خاک هستند.

هیچ یادمانی در هشت نقطه ساخته نشده است

غلامرضا فلاحی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی در ۵۹ نقطه شهید گمنام دفن شده است که در ۳۹ نقطه کار یادمان تکمیل شده است.

وی بیان‌کرد: از ۲۰ نقطه باقی مانده در ۱۲ نقطه در حال ساخت یادمان هستیم و در هشت نقطه هیچ اقدام خاصی صورت نگرفته است که از آن جمله مزار شهدای گمنام دستگرد بیرجند است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی گفت: در مزار شهدای حاجی آباد بیرجند، بورنگ درمیان، آبیز در زیرکوه، چاهک موسویه در قاین، مهر شهر بیرجند و شهدای مدفون در دانشکده کشاورزی امیرآباد بیرجند نیز یادمان مناسبی ساخته نشده است.

وضعیت نامناسب مزار شهدای گمنام دستگرد بیرجند/یادمانی که ساخته نشد

اختصاص اعتبار برای ساخت یادمان مزار شهدای گمنام دستگرد

فلاحی با تأکید بر اینکه برای ساخت یادمان در برخی از این مناطق اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: برای ساخت یادمان در روستای دستگرد ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که کار ساخت توسط بسیج سازندگی انجام خواهد شد و البته با پیگیرهای انجام شده وضعیت نسبت به سال قبل در آن منطقه بهتر شده است.

وی بیان‌کرد: برای ساخت یادمان بر سر مزار شهدای گمنام حاجی آباد و بورنگ نیز ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد شهید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی گفت: ما خود را خادم شهدای عزیز و فرهنگ دفاع مقدس می‌دانیم ولی از برخی مسائل گله مند هستیم چرا که تا قبل از دفن شهید عزیز گمنام همه متولیان یک منطقه از شهردار و شورا و دهیار و … تقاضای برای دفن یک شهید گمنام در منطقه شأن دارند ولی بعد از آن نسبت به ساخت یادمان و بهسازی وضعیت مزار شهدای گمنام گاه هیچ توجهی نمی‌کنند.

فلاحی یادآور شد: البته در مجموع اقدامات بسیاری خوبی در این خصوص انجام گرفته و در سال جاری نیز ۴ میلیارد تومان برای ساخت یادمان شهدای گمنام در نظر گرفته شده که در این خصوص از استاندار تشکر ویژه داریم.

وی یادآور شد: البته واقفان و خیرین نیک‌اندیش ارادتمند به شهدای عزیز نیز می‌توانند در این موضوع ورود پیدا کنند.

کد خبر 5358660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha