۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۵

جانشین فرمانده سپاه اردبیل:

تقدیم ۴۰ هزار شهید دانش آموز به شجره انقلاب سندیت می بخشد

تقدیم ۴۰ هزار شهید دانش آموز به شجره انقلاب سندیت می بخشد

اردبیل-جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: ۴۰ هزار شهید دانش آموز و فرهنگی نشان از فداکاری و شجاعت نوجوانانی است که در راه امنیت کشورمان از جان خود گذشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ شکر عبدی که ظهر سه شنبه در مراسم یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی با نام طرح ملی لاله‌های روشن سخن می‌گفت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموزی و فرهنگی و هفته مبارک بسیج، اقتدار و پیشرفت در تمامی عرصه‌ها، امنیت و آرامش کشورمان را مدیون و مرهون خون پاک شهدای گرانقدر دانست و افزود: در سایه این امنیت و آرامش برای تولید علم در کشورمان قدم‌های مؤثری برداشته شد که در نهایت باعث پیشرفت کشورمان در زمینه‌های گوناگون علمی گردید.

تقدیم ۴۰ هزار شهید دانش آموز به شجره انقلاب سندیت می بخشد

وی دانش آموزان را پیرو راه شهدا در مدارس دانست و افزود: نوجوانان و جوانان امروزی باید با الگو قرار دادن شهدا و راه انقلاب علاوه بر علم آموزی قدم در راه توسعه و پیشرفت کشور بردارند تا بتوانیم با تکیه بر توان ملی در برابر توطئه دشمنان بایستیم.

در ادامه این برنامه سید غلام حسین خلیل موسوی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، گفت: یکی از شاخصه‌های حضرت امام (ره) مخاطب شناسی ایشان بود که با فرمان مبارکشان دستور تشکیل بسیج را صادر کردند و بسیجیان در عرصه‌های مختلف علمی، نظامی و فرهنگی و… کشور را در مقابل هجمه‌های بیگانگان، دشمنان و استکبار محافظت نمودند.

تقدیم ۴۰ هزار شهید دانش آموز به شجره انقلاب سندیت می بخشد

وی، شهید و شهادت را والاترین نشان بر پیکر هستی دانست و هدف از این یادواره را ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت عنوان کرد و افزود: دانش آموزان باید با سیره عملی شهدا در جهت بهره گیری از ظرفیت عظیم تربیتی آنان آشنا شده و از آن بهره ببرند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل هر مدرسه را یک پایگاه مقاومت بسیج عنوان کرد و افزود: دانش آموزان باید در بستر مدارس و با الگو گرفتن شهدای دانش آموز به یک نوجوان بسیجی تبدیل شوند تا لشگر محکم و قوی جوانان ایرانی در برابر هجمه دشمنان پایدار باشد.

تقدیم ۴۰ هزار شهید دانش آموز به شجره انقلاب سندیت می بخشد

به گزارش خبرنگار مهر، خاطره گویی رزمندگان دفاع مقدس و تقدیر و قدردانی از خانواده‌های شهدا و جانبازان از دیگر برنامه‌های این یادواره بود.

کد خبر 5358973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha