۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۹

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل:

اقامه نماز عامل پایداری جامعه/جوانان جامعه هدف باشد

اقامه نماز عامل پایداری جامعه/جوانان جامعه هدف باشد

اردبیل-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل نجات جامعه از آسیب‌های اجتماعی را مرهون ترویج فرهنگ نماز عنوان کرد و گفت: اقامه نماز عامل مؤثر در هویت بخشی به جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام میثم فیاضی ظهر سه شنبه در اولین همایش استانی نماز، حیات جامعه و ارزش و منزلت اجتماعی را در گرو پرداختن به فرهنگ نماز و ترویج آن در جامعه و خانواده دانست و اظهار کرد: خداوند در آیات قرآن جامعه‌ای را که به نماز بی اعتنا است مورد مذمت و سرزنش قرار داده و در حقیقت جامعه بی نماز به مثابه جهنم برای مردم است.

وی ارتقای معنویت و اعتلای فرهنگ دینی در جامعه را از آثار و برکات نماز عنوان کرد و گفت: اقامه نماز باعث پدید آمدن نسل پاک و طاهر در خانواده‌ها و به تبع آن در جامعه است و اگر چنین نباشد جامعه به سمت تباهی و فساد پیش می‌رود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اولین وظیفه اولیا و صالحان در زمین را اقامه نماز برشمرد و گفت: حضرت امام حسین (ع) برای اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و به جهانیان ثبات کرد که ارزش احیای دین اسلام بالاتر از جان و مال است.

حجت الاسلام فیاضی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های سپاه استان در راستای ترویج فرهنگ نماز، از صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال برای احداث و تعمیر مساجد، حسینیه و نمازخانه‌ها در سطح استان خبر داد و گفت: هزینه‌های صرف شده در راستای اعتلای فرهنگ نماز، در مقابل ارزش و اهمیت این فریضه الهی بسیار اندک بوده و بایستی در ارتقای معنویت در جامعه بیش از پیش تلاش کرد.

وی به اجرای جشنواره نماز در استان اشاره کرد و گفت: جشنواره نماز با همکاری سپاه استان آغاز شده و تا کنون ۳۲۸ اثر در قالب عکس، فیلم، پوستر و تولیدات رسانه‌ای به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

اقامه نماز عامل پایداری و هویت بخشی جامعه/جوانان جامعه هدف باشد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل هدف از برگزاری جشنواره‌های نماز را جذب جوانان و نوجوانان به سمت ارزش‌های دینی عنوان کرد و گفت: پررنگ شدن نماز در جامعه باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی شده و خانواده‌ها را در تربیت نسل دینی و انقلابی یاری می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از فعالان نماز و نفرات برتر آثار همایش به تعداد بیش از ۷۰ نفر تجلیل شد.

کد خبر 5359017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha