۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۳

نماینده ولی فقیه در کردستان:

استکبارستیزی و مبارزه با تحجرگرایی از ویژگی های بارز بسیج است

استکبارستیزی و مبارزه با تحجرگرایی از ویژگی های بارز بسیج است

سنندج- نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: ویژگی اصلی فرد بسیجی این است که همیشه در خط اسلام ناب محمدی باشد زیرا اسلام ناب محمدی از خرافات و تنگ نظری ها دور است و معنوی گرا و کارگشاست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز سه شنبه در همایش علما و روحانیون بسیجی استان کردستان که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) برای یک فرد بسیجی پنج ویژگی بارز را متصور شده اند که اولین ویژگی این است که همیشه در خط اسلام ناب محمدی باشد زیرا اسلام ناب محمدی از خرافات و تنگ نظری‌ها دور است و معنوی گرا و کارگشاست.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های بسیجی روحیه و عملکرد استکبارستیزی اوست و هرگز در مقابل مستکبرین آرام نخواهد نشست و در مقابل، مستکبر هم نمی‌تواند به هیچ وجه بسیجی را از راه و منشی که در پیش گرفته است، منحرف کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: از دیدگاه امام راحل بسیجی واقعی با پول پرستی و اشرافی گری و ثروت اندوزی هرگز سازگار نیست، بسیجی واقعی به دنبال امکانات و رفاه خود نیست و اولویت او رفاه و امکانات برای کل جامعه است.

وی به چهارمین ویژگی بسیجی از نگاه امام راحل اشاره کرد و گفت: چهارمین ویژگی یک بسیجی، مبارزه با تحجرگرایی است چرا که در قرن بیست و یکم عملاً دیده می‌شود که بر سر یک موضوع یک نفر حکم قتل دیگری را صادر می‌کند و این اصل تحجر واقعی و عدم فکر کردن درست انسان در این عصر را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه دوری از مقدس نمایی یکی دیگر از ویژگی‌های بسیجی در نگاه امام راحل است، عنوان داشت: بسیجی واقعی هرگز به دنبال مقدس نمایی نیست یعنی اینکه انسان احساس کند که برتر از دیگران است.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی در پایان سخنان خود گفت: دغدغه همیشگی ما این است که اوضاع را برای روحانیون اهل تشیع و اهل سنت کردستان بهتر کنیم و در این مسیر کارهایی انجام شده و امیدهای فراوانی داریم.

کد خبر 5359141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha