۳ آذر ۱۴۰۰، ۹:۴۳

سرپرست اداره‌کل امور عشایر کرمانشاه خبر داد؛

تولید بیش از ۱۳۰۰۰ تن گوشت قرمز توسط عشایر کرمانشاه

تولید بیش از ۱۳۰۰۰ تن گوشت قرمز توسط عشایر کرمانشاه

کرمانشاه- سرپرست اداره‌کل امور عشایر استان کرمانشاه از تولید بیش از ۱۳ هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر استان کرمانشاه خبر داد.

موسی بیات در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تعداد ایلات استان کرمانشاه شامل ۱۴ ایل و یک طایفه مستقل بوده که از مجموع ایلات ۱۲ ایل در دوره ییلاقی و یازده ایل در دوره قشلاقی در استان کرمانشاه مستقر هستند.

وی افزود: ۵۱ هزار و ۹۹۲ نفر در ایل ییلاق و ۴۷ هزار و ۲۹۱ نفر در ایل قشلاق استان کرمانشاه زندگی می‌کنند.

سرپرست اداره‌کل امور عشایر استان کرمانشاه تصریح کرد: ایل زنگنه دوره ییلاقی را در داخل و دوره قشلاقی را در خارج استان کرمانشاه سپری می‌کنند و ایل زوله دوره قشلاقی را خارج از استان سپری کرده و ایل سنجابی و کلهر هم به طور کامل در خارج از استان هستند.

بیات با اشاره به تولیدات سالیانه عشایر، گفت: عشایر استان کرمانشاه ۱۳ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۲۷ هزار تن شیر، یک هزار و ۶۵۰ تن الیاف پشم، ۹۰۰ تن روغن حیوانی و ۲۱ هزار و ۹۰۰ قطعه انواع صنایع دستی را تولید می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: ۱۴ مسیر اصلی و ۷ مسیر فرعی برای کوچ‌نشینان در استان کرمانشاه وجود دارد و به طور کلی کوچ‌نشینان با استفاده از ۲ نوع کوچ ماشینی و سنتی کوچ کرده و مدت زمان کوچ بهاره و پاییزه ۳۰ الی ۴۵ روز است.

سرپرست اداره‌کل امور عشایر استان کرمانشاه با اشاره به اینکه عشایر استان کرمانشاه ۳۰ درصد دام کل استان را در اختیار دارند، بیان کرد: شغل اصلی کوچ نشینان دامپروری بوده و با داشتن بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی از لحاظ تعداد دام در رتبه چهارم کشوری قرار دارند.

بیات اضافه کرد: حجم فرآورده‌های توزیع شده از قبیل نفت سفید ۶۱ هزار و ۵۰۰ لیتر، گاز مایع یک میلیون و ۲۷ هزار و ۶۳۱ کیلو گرم و ۹۳ هزار و ۴۲۱ تعداد سیلندر است.

وی در رابطه با حجم نهاده توزیع شده در سال جاری گفت: چهار هزار و ۳۷۰ تن جو، یک هزار و ۹۰۰ تن ذرت، ۵۴۷ تن سبوس، ۲۲۰ تن کنسانتره و یک هزار و ۵۰۰ تن کنجاله در سال‌جاری توزیع شده است.

کد خبر 5359439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha