۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۹:۵۹

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی:

تنها چهار درصد راه‌های خراسان‌جنوبی مجهز به دوربین ثبت تخلف است

تنها چهار درصد راه‌های خراسان‌جنوبی مجهز به دوربین ثبت تخلف است

بیرجند-رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی با اشاره به وجود ۶۹ دوربین ثبت تخلف در خراسان‌جنوبی گفت: تنها چهار درصد راه‌های استان مجهز به دوربین ثبت تخلف است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا رضایی عصر چهارشنبه در ستاد راهبری تصادفات خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در هشت ماهه سال جاری ۳۶ میلیون تردد در جاده‌های خراسان‌جنوبی رخ داده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: تعداد کل دوربین‌های ثبت تخلف در خراسان‌جنوبی ۶۹ دوربین است که در حقیقت در ازای هر ۷۷ کیلومتر راه اصلی یک دوربین وجود دارد و ۴ درصد راه‌های استان به دوربین مجهز است.

سرهنگ رضایی گفت: ۱۰ درصد ترددها در سطح کشور دارای تخلف سرعت غیر مجاز است که این آمار در خراسان‌جنوبی ۲۱ درصد است.

وی بیان‌کرد: میانگین سرعت در جاده‌های خراسان‌جنوبی ۸۴.۵ کیلومتر بر ساعت است که این میزان در جاده‌های کشور ۷۸ کیلومتر بر ساعت است که این آمار نشان می‌دهد رانندگان خراسان‌جنوبی با سرعت بیشتری رانندگی می‌کنند.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ۴۸ درصد تصادفات جاده‌ای استان به شکل واژگونی و خروج از جاده است و این در حالی است که متوسط وقوع تصادفات واژگونی و خروج از جاده در سطح کشور ۳۲ درصد است.

رضایی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد تصادفات در جاده‌های اصلی، پنج درصد در جاده‌های فرعی و ۳۵ درصد نیز در جاده‌های روستایی است، گفت: عدم وجود مسئول تخلیه فرآورده‌های نفتی تانکرهای سوخت‌رسان صادراتی ترانزیتی، نبود متولی اطفاء حریق در جاده‌های استان و عدم ترمیم و بازگشایی جاده نهبندان به شهداد از جمله مشکلات جاده‌ای است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در ۱۱ فقره تصادف منجر به فوت در هشت ماهه سال جاری ۴۷ نفر جان خود را از دست دادند، یادآور شد: دوبانده نمودن جاده دیهوک- طبس نیز یکی از ضرورت‌ها است.

کد خبر 5360203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha