۳ آذر ۱۴۰۰، ۲۳:۰۹

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی:

عرصه های موثر برای نقش آفرینی بانوان در جامعه تعریف شود

عرصه های موثر برای نقش آفرینی بانوان در جامعه تعریف شود

گرگان- مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: باید بتوانیم عرصه های موثری برای نقش آفرینی عمومی بانوان در جامعه تعریف کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عاطفه سعیدی نژاد، شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی تدوین سند راهبردی پیشرفت بانوان اظهار کرد: اشتباه رایجی که در فضای بانوان شکل گرفته این است که هر وقت می خواهیم در خصوص نقش آفرینی زنان صحبت کنیم خودمان را به نقش آفرینی زنان و خانواده و مسائل مرتبط محدود می کنیم.

وی با بیان اینکه این اولین خطای است که مانع رسیدن به حد مطلوب می شود، تصریح کرد: زن را باید در جامعه اسلامی یک مسئله بدانیم چرا که مسائل انقلاب اسلامی روشن است و برای شکوفایی تمدن اسلامی در مسیر حرکت خودش و پیشرفت جامعه اسلامی و ایرانی شکل می گیرد.

سعیدی نژاد تصریح کرد: اصولاً یک بافتی از مسائل داریم که درهم تنیده شده است اگر صرفاً به حوزه زن و خانواده نگاه کنیم زمانی که می خواهیم این مسئله را از بافت آن جدا کنیم حل نشدنی می شود.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی یادآورشد: در شکل گیری نظام انقلاب اسلامی، در دفاع مقدس و همه ادوار تاریخ انقلاب اسلامی حضور مهم و موثر زنان را داشته ایم در اصل موجودیت و حرکت اصلی انقلاب زنان جایگاه خودشان را پیدا کرده اند چرا که آن زمان مسئله زنان تنها در حوزه زن و خانواده خلاصه نمی شد.

وی ادامه داد: امروز اگر به دنبال هویت بخشی به جامعه زنان هستیم، در پس تعریف نقش آفرینی شکل می گیرد و ما باید بتوانیم عرصه های موثری برای نقش آفرینی عمومی بانوان تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه دیدن افق ۴۰ سال آینده ضرورت جامعه اسلامی و ایرانی است، تصریح کرد: اگر زنان برای دست یابی به این افق پا به میدان بگذارند مردان نیز در این عرصه بیش از گذشته احساس مسئولیت می کنند و افقی که در نگاه زنان شکل بگیرید با مجموعه تعاملات و ظرفیت های که جامعه زنان با آن دارد می تواند حرکتی رو به جلو در اراده مردم ایجاد حرکت کند.

سعیدی تاکید کرد: اصل این پروژه واقعاً خروجی سند نیست، سند نویسی بهانه گفتمان سازی افق داشتن است، تا بتوانیم به یک توافق جمعی به پیشرفت های که در ۴۰ سال آینده داشته باشیم برسیم.

کد خبر 5360319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha