۴ آذر ۱۴۰۰، ۲۳:۰۱

فرماندار فردوس خبر داد؛

تامین زمین برای طرح جهش مسکن در فردوس و اسلامیه

تامین زمین برای طرح جهش مسکن در فردوس و اسلامیه

فردوس - فرماندار فردوس با اشاره به تامین زمین در فردوس و اسلامیه برای اجرای طرح جهش مسکن، گفت: در تلاش هستیم در شهر باغستان هم با تامین زمین، این شهر در لیست شهرهای مشمول قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید حلاج مقدم شامگاه پنج شنبه در جلسه شورای مسکن شهرستان فردوس اظهار کرد: از ابتدای طرح مسکن ملی تاکنون ۲ هزار واحد مسکونی در شهرستان فردوس ساخته و به واجدین شرایط واگذار شده است.

وی با بیان اینکه از چهار میلیون واحد مسکن طرح جهش ملی، ۲۶ هزار واحد سهم خراسان جنوبی است، افزود: سهم شهرستان‌ها پس از پالایش ثبت‌نام شدگان این طرح مشخص خواهد شد.

حلاج مقدم با تاکید بر اینکه در شهرستان فردوس این طرح به‌صورت ویلایی و۲ طبقه اجرا خواهد شد، گفت: این ظرفیت وجود دارد تا افرادی که در محدوده شهری دارای زمین هستند بدون اینکه فرم جیم آنها قرمز شود از تسهیلات طرح مذکور استفاده کنند.

فرماندار فردوس با اشاره به اینکه اولویت در طرح جهش ملی مسکن در فردوس با زمین‌های خالی داخل محدوده خدماتی شهر است، گفت: تمام تلاش مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن باید در این راستا باشد تا از هزینه‌های اضافی خدمات زیرساختی در خارج از محدوده جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان باید از اکنون پیش بینی‌های لازم برای تأمین اعتبار طرح‌های توسعه‌ای مسکن را داشته باشند تا در صورتی که نیاز به واگذاری زمین در خارج محدوده باشد با مشکل نبود اعتبار مواجه نشوند.

رئیس اداره راه و شهرسازی فردوس نیز گفت: در طرح جهش ملی مسکن علاوه بر وجود زمین در چهار نقطه شهر فردوس، پیش‌بینی سایت ۱۷.۵ هکتاری در انتهای بلوار پروفسور صنعتی انجام شده که در مجموع توانایی ساخت ۵۱۰ واحد مسکونی را خواهیم داشت.

مهدی عربی با اشاره به اینکه تا کنون یک‌هزار و ۹۵۰ نفر در طرح جهش ملی مسکن در شهرستان فردوس ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: البته افراد واجد شرایط نهایی پس از پالایش مشخص خواهند شد.

رئیس بنیاد مسکن فردوس نیز با اشاره به اینکه افرادی از گذشته در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام و عملیات ساخت واحدهای مسکونی آنها شروع شده، افزود: متأسفانه برخی از این افراد حاضر به پرداخت سهم مشارکت خویش نیستند که این امر موجب تأخیر در ساخت بقیه واحدها نیز شده است.

کاظم مهمانی اضافه کرد: با توجه به اینکه هنوز کار پالایش ثبت‌نام شدگان طرح جهش ملی مسکن انجام نشده و عضو در سامانه نداریم، امکان جایگزینی این افراد وجود ندارد و با توجه به افزایش هزینه، مصالح ساختمانی و دستمزدها به مشکلی برای سایر افراد تبدیل شده است.

کد خبر 5360887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha