۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۴

در حضور رؤسای جمهور دو کشور؛

فرانسه و ایتالیا «پیمان کویریناله» را امضاء کردند

فرانسه و ایتالیا «پیمان کویریناله» را امضاء کردند

نخست وزیر ایتالیا و رئیس جمهور فرانسه امروز در حضور مقاماتی از دو کشور، «پیمان کویریناله» را با هدف تقویت همکاری میان پاریس و رم در زمینه هایی مانند دفاعی، مهاجرت و اقتصادی به امضاء رساندند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ایتالیا ۲۴ نیوز، «ماریو دراگی» نخست وزیر ایتالیا و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه امروز جمعه پیمانی را برای تقویت روابط دوجانبه امضاء کردند.

بر اساس اعلام این رسانه، «پیمان کویریناله» (Quirinale Treaty) با هدف تقویت همکاری میان پاریس و رم در زمینه هایی از جمله دفاعی، مهاجرت، اقتصاد، فرهنگ و تجارت به امضاء رسیده است.

این مراسم در قصر «کویریناله» (کاخ ریاست‌جمهوری ایتالیا) واقع در شهر رم به امضاء رسید.

در این مراسم علاوه بر هیأت هایی دو کشور، «سرجیو ماتارلا» رییس جمهور ایتالیا هم حضور داشت.

پس از پایان این مراسم، «ماریو دراگی» نخست وزیر ایتالیا و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه با صدور بیانیه ای مشترک بر لزوم تقویت و تحکیم روابط میان دو کشور تأکید کردند.

خبرگزاری رویترز پیشتر گزارش داده بود که یک منبع دیپلماتیک ایتالیایی که نامش فاش نشده است، در این خصوص گفت: قصد ماکرون ایجاد یک محور جدید با ایتالیا است، در حالی که به نفع رم است که با هر دو کشور یعنی هم فرانسه و هم آلمان ارتباط برقرار کند.

روابط بین پاریس و رم در سال ۲۰۱۹ زمانی که ماکرون برای مدت کوتاهی سفیر فرانسه در ایتالیا را فراخواند، به پایین‌ترین حد خود رسید؛ اما پس از انتصاب ماریو دراگی، رئیس سابق بانک مرکزی اروپا به نخست وزیری دولت ایتالیا، این روابط دوباره در حال احیا شدن است.

کد خبر 5361121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha