۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۱۱

همزمان با هفته بسیج انجام شد؛

خاطره مربی چتربازی ارتش در دوران دفاع مقدس گرامی داشته شد

خاطره مربی چتربازی ارتش در دوران دفاع مقدس گرامی داشته شد

شیراز- درمراسمی همزمان با هفته بسیج، یاد و خاطره سرهنگ صولت سیاح جانباز و مربی چتربازی ۸ سال دفاع مقدس در مرکز آموزش زرهی شیراز گرامی داشته شد.

بهرام جوینده هم رزم آن مرحوم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مرحوم سرهنگ جانباز صولت سیاح متولد سال ۱۳۲۰ در شیروان بود که از سال ۱۳۳۷ وارد ارتش شد و پس از گذراندن دوره‌های چتربازی و پرش در مرکز پیاده شیراز به آموزش فنون چتربازی به پرسنل ارتشی مشغول شد و سال ۱۳۴۸ وارد دانشکده افسری شد.

وی افزود: مرحوم سیاح پس از خدمت در پادگان لشکرک تهران و لشکر خرم آباد بدلیل تخصص بالا در زمینه چتربازی به کمیته آموزش‌های هوابرد فراخوانده شد و در سال‌های پایانی خدمت بعنوان فرمانده یکی از گردان‌های تیپ ۵۵ هوابرد در مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور و بویژه در مناطق سومار و مریوان دلاورانه از کیان ایران اسلامی دفاع نمود و در منطقه عملیاتی مریوان بدلیل اصابت ترکش به پهلو و موج انفجار از ناحیه هر دوگوش به خیل جانبازان دفاع مقدس پیوست.

جوینده در ادامه بیان داشت: مرحوم سرهنگ سیاح پس از عمری رشادت و خدمات صادقانه به ایران اسلامی روز یکشنبه گذشته در سن ۸۰ سالگی درگذشت و مراسم یادبودی همزمان با هفته بسیج با حضور خانواده و هم رزمان آن مرحوم در مدرسه چتربازی و تیپ ۵۵ هوابرد و همچنین جمع زیادی از پرسنل و فرماندهان ارتش در مرکز زرهی شیراز برپا شد.

کد خبر 5361219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha