۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۲

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کاشان خبر داد؛

نجات زوج کوهنورد کاشانی از ارتفاعات کوهستانی

نجات زوج کوهنورد کاشانی از ارتفاعات کوهستانی

کاشان - مدیرعامل سازمان آتش نشانی کاشانی از نجات یک زوج کوهنورد کاشانی از ارتفاعات کوهستانی کاشان خبر داد.

محمدعلی پیراسته در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به تماس تلفنی والدین این زوج با سامانه ۱۲۵ و اعزام فوری تیم‌های عملیاتی اظهار داشت: این حادثه در ارتفاعات درین کاشان رخ داد و با حضور نیروهای عملیاتی این زوج نجات پیدا کردند.

وی با بیان اینکه این زوه ۲۴ و ۲۷ سال سن داشتند، ابراز داشت: خانم جوان در مسیر کوهنوردی از ناحیه پا دچار مصدومیت شده و به دلیل تاریک شدن هوا و پیدانکردن مسیر فرود از کوه، این زوج قادر به ادامه مسیر نشدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کاشان تصریح کرد: پس از اطلاع، تیم‌های عملیاتی کوهستان ایستگاه‌های ۶ و پشتیبانی ایستگاه ۴ این سازمان به منظور نجات به محل حادثه واقع در استراحتگاه آب اسبی دامنه سیاه کوه کاشان اعزام شدند.

وی ضمن اشاره به همکاری جمعیت هلال احمر در این عملیات افزود: مأموران امدادی و عملیاتی پس از ۲ ساعت پیاده روی از دو مسیر مناسب خوشبختانه توانستند به محل اشخاص مذکور رسیده و افراد را به پایین کوه جهت مداوا انتقال دهند.

نجات چاه کن جوان از عمق ۳۰ متری زمین توسط آتش نشانان کاشانی

پیراسته همچنین از نجات چاه کن جوان از عمق ۳۰ متری زمین توسط آتش نشانان کاشانی خبر داد و گفت: درپی تماس باسامانه ۱۲۵ آتش نشانی، مبنی بر وقوع محبوسی این چاه کن ۲۵ ساله در بلوار سردارشهیدعلی تبار، تیم امداد ونجات ایستگاه شماره چهار این سازمان، با تجهیزات مربوطه اقدام به خروج آن فرد حادثه دیده کردند.

وی خاطرنشان کرد: این حادثه بر اثر نقص فنی بالابر ایجاد شده بود که آتش نشانان در جهت جلوگیری از مصدومیت کارگر به دلیل کمبود هوا و دم زدگی سریعاً به محل حادثه اعزام شده بودند.

کد خبر 5361554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha