۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۴

گفتگو با ناخدای نیروی دریایی؛

حمایت از محرومان به زندگی من برکت داده است

حمایت از محرومان به زندگی من برکت داده است

ناخدای نیروی دریایی ارتش که حامی ۲ کودک یتیم نیازمند است، می‌گوید: در طول این سال‌ها هر چه از خدا خواستم گرفته‌ام و همه این‌ها را از برکت کارهای خیر از جمله کمک به محرومان می‌دانم.

به گزارش خبرنگار مهر، کمک به اقشار ناتوان و کم‌بضاعت، سنتی است که از دیرباز در فرهنگ جامعه ما وجود داشته و در عین حال گستردگی جامعه و در برخی موارد توزیع ناعادلانه منابع، لزوم حمایت از اقشار نیازمند به ویژه گودگان یتیم را بیشتر کرده است.

کمیته امداد امام خمینی به‌عنوان بزرگ‌ترین و تخصصی‌ترین نهاد حمایت از محرومان از یک‌سو خود به‌طور مستقیم و با تخصیص بودجه سازمانی در راستای تحقق اهداف عالیه خود گام برمی‌دارد اما از سوی دیگر نقش حلقه اتصال میان محرومان و خیران در جامعه را دارد؛ چون این نهاد با احصای نیازمندان واقعی آنها را شناسایی کرده و در صورت درخواست، به افراد خیّر معرفی می‌کند.

حمیدرضا عامری ناخدای دریادل نیروی دریایی است که در مورد حمایت خود از ایتام می‌گوید: تأثیر حمایت از اقشار محروم را افزایش رزق و روزی و برکت در زندگی خودش دیده‌ام و در طول این سال‌ها هر چه از خدا خواستم گرفته‌ام و به‌نظرم همه این‌ها به از برکت کارهای خیر از جمله کمک به محرومان است.

وی یکی از هزاران نیکوکاری است که به‌واسطه آشنایی با کمیته امداد، کمک‌های نیکوکارانه‌شان را مدت‌ها پیش به اقشار نیازمند تحت حمایت این نهاد می‌رساند. آقای عامری، ۴۶ ساله ناخدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی است.

این فرد نیک‌اندیش از سال ۸۷ به این سو تاکنون حمایت از دو کودک را به عنوان فرزند معنوی خود قبول کرده که در طول این سال‌ها یکی از آنها که پسر بوده به‌دلیل این‌که به سن قانونی رسیده بود از چرخه حمایت خارج شده و کودک دیگری جایگزین شده است.

عامری، با وجودی‌که از نظر خودش کمک ناچیزی به این کودکان می‌کند، اما تأثیر آن را در افزایش رزق و روزی و برکت در زندگی خودش فراوان دیده و می‌گوید در طول این سال‌ها هر چه از خدا خواستم گرفته‌ام و همه این‌ها را از برکت کارهای خیر از جمله کمک به محرومان می‌دانم.

وی عنوان می‌کند که علاوه بر این‌که در حد وسع خود کارهای خیری انجام دهد سعی می‌کند دیگران را نیز به انجام این کار تشویق کند؛ به‌عنوان نمونه در گردهمایی‌هایی که در محیط کاری برگزار می‌شود با دعوت از نیروهای کمیته امداد، همکارانش را نیز به انجام کارهای نیکوکارانه تشویق می‌کند.

این فرد نیکوکار در ادامه در خصوص این‌که چرا در طول این سال‌ها کمیته امداد به‌عنوان یک مرجع در شناسایی افراد محروم در نظر گرفته هم عنوان کرد: از آنجایی که مطمئن بودم به‌واسطه کمیته امداد کمک‌هایم به‌دست افراد نیازمند می‌رسد در طول این سال‌ها همواره بر اساس اطلاعات و معرفی نیازمندان توسط این نهاد کارهای خیر انجام می‌دادم.

وی در خصوص اهمیت ترویج فرهنگ حمایت از محرومان در کشور هم می‌گوید که تهیه و پخش برنامه‌های رسانه‌ای از فعالیت‌های خیرخواهانه انجام شده با حفظ کرامت و شأن محرومان از اقداماتی است که می‌تواند این حس اطمینان را در عموم ایجاد کند که کمک‌هایشان به دست افراد مستحق رسیده است.

کد خبر 5362867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha