۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۲

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی:

۷۰ درصد واحدهای مسکن روستایی آذربایجان غربی مقاوم سازی می شود

۷۰ درصد واحدهای مسکن روستایی آذربایجان غربی مقاوم سازی می شود

ارومیه – مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: تا سال ۱۴۰۵ باید حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکن روستایی استان مقاوم سازی شوند.

محمود بدلی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی استان با بیان اینکه در سطح استان ۲۵۸ هزار و ۴۵۰ واحد مسکن روستایی در ۲ هزار و ۹۰۰ روستا وجود دارد که ۳۰ درصد آنها مقاوم شده است، افزود: تا ۵ سال آینده این میزان باید به ۷۰ درصد برسد.

وی، با بیان اینکه مقرر شده سالانه ۱۴ هزار واحد مسکن روستایی در استان با حمایت این نهاد و همکاری مردمی مقاوم سازی شود، افزود: برای مقاوم سازی هر واحد مسکن روستایی یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی با مدت بازپرداخت ۲۰ سال و کارمزد پنج درصد پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی در حال حاضر حدود ۱۰۶ هزار واحد مسکن روستایی در استان متقاضی مقاوم سازی مسکن هستند، گفت: از این تعداد حدود ۹۷ هزار واحد با اتمام عقد قرارداد، عملیات مقاوم سازی خود را آغاز کرده‌اند.

بدلی با بیان اینکه تاکنون از این تعداد ۹۱ هزار و ۵۰۰ واحد عملیات مقاوم سازی را به پایان رسانده‌اند، افزود: مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی از جمله برنامه‌های در دست اقدام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان است که این روند همچنان با سرعت و همراهی مردم ادامه دارد.

وی در خصوص طرح هادی روستایی نیز اضافه کرد: در مجموع سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی طرح‌های هادی برای ۲۳۰ روستای آذربایجان‌غربی اختصاص یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی بیان کرد: هم‌اکنون اجرای طرح هادی در ۷۱۸ روستای آذربایجان‌غربی به طور کامل به اتمام رسیده که شامل ۳۳ درصد از روستاهای این استان است.

بدلی گفت: اجرای سنگ فرش و آسفالت، احداث پیاده‌راه و اصلاح شبکه معابر، احداث سیل‌بند، آماده‌سازی اراضی پیش‌بینی شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از اقداماتی است که در قالب طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار انجام می‌شود.

وی اظهارکرد: طرح هادی روستایی برای ساماندهی و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، ساماندهی تأسیسات، تجهیزات عمومی روستایی اجرا می‌شود.

کد خبر 5368038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha