۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۴

استاندار قزوین:

دانشجویان باید به دور از کلیشه مطالبه گری کنند

دانشجویان باید به دور از کلیشه مطالبه گری کنند

قزوین-استاندار قزوین گفت: مطالبه گری دانشجویان نباید به سمت مسائل کلیشه‌ای و کم اثر پیش برود چرا که تحول و تغییر در جامعه با ورود صحیح مردم و به ویژه دانشجویان رقم می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین محمد مهدی اعلایی در نشست صمیمی با نمایندگان نخبگان و تشکل‌های دانشجویی استان که در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: از دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی انتظار می‌رود برای مبارزه با فساد وارد میدان شوند.

استاندار قزوین ادامه داد: به عنوان مثال هزار نفر از اعضای شوراها در دوره قبل دستگیر و زندانی شدند، این یک نقطه حادثه خیز فساد است و فعالان دانشجویی باید در این زمینه حساس باشند و رسانه‌هایی را برای اعلام هشدار در این زمینه ایجاد کنند.

اعلایی بیان کرد: مقام معظم رهبری از این موضوع تعبیر به "آتش به اختیار" کردند که با تشخیص ایشان بیان شده و باید با عقلانیت مورد توجه تشکل‌های دانشجویی قرار گیرد.

این مسئول تبیین کرد: شهید بهشتی، دانشجو را به مؤذن تعبیر کرده که اگر خواب بماند نماز جامعه قضا می‌شود بنابراین حس و روحیه دانشجویی با همان تعبیری که شهید بهشتی داشتند باید در جامعه نهادینه شود.

اعلایی تاکید کرد: اراده دولت بر مبارزه با فساد است و از تشکل‌ها می‌خواهیم هر کجا احساس فساد کردند با عقلانیت و به دور از برخورد احساسی فریاد بزنند و برای مقابله با فساد تلاش کنند.

استاندار قزوین با اشاره به جنس مطالبات دانشجویی گفت: این مطالبات نباید به سمت مسائل کلیشه‌ای و کم اثر پیش برود چرا که تحول و تغییر در جامعه با ورود مردم و به ویژه دانشجویان در مسائل مختلف رقم خواهد خورد.

وی تاکید کرد: باید برای حذف زمینه‌های فساد در جامعه تلاش کنیم که یکی از عوامل آن، تعیین و انتصاب افراد شایسته و لایق و مؤمن و انقلابی است.

اعلایی با اشاره به این موضوع که استفاده از نخبگان در اداره جامعه برکات زیادی با خود به همراه دارد عنوان کرد: نخبگان به معنای افرادی هستند که ظرفیت‌های ایجاد تغییر و تحول در جامعه را دارند و باید از توان آنها برای تحول در جامعه استفاده کنیم.

این مسئول افزود: مجموعه دانشجویی برای بروز و ظهور استعدادهای خود باید ارتباط با بنیاد نخبگان را حفظ کنند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: به زودی جوانان باسواد، صاحب نظر، خلاق و انقلابی در استان منصوب خواهند شد و زمینه کشف و شناسایی نیروهای جدید را در این مسیر فراهم خواهند کرد.

کد خبر 5369792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha