۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۴

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خبر داد؛

۲۱ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه طی سال جاری

۲۱ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه طی سال جاری

کرمانشاه- سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کرمانشاه از ۲۱ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان کرمانشاه طی سال جاری خبر داد.

نادر پرور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۱ میلیون ۹۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان کرمانشاه انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد رشد داشته است.

وی افزود: با کنترل قیمت مرغ در حال حاضر قیمت مصوب هر کیلو مرغ ۳۱ هزار تومان است که به علت کاهش تقاضا در بازار در بعضی مراکز ۲۷ هزار تومان هم به فروش می‌رسد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: امسال با وجود نوسانات قیمت نهاده‌های دامی و جوجه یک‌روزه در نیمه دوم سال شاهد کمبود مرغ و تخم‌مرغ در بازار استان کرمانشاه نبوده‌ایم.

پرور بیان کرد: در استان کرمانشاه ۵۶۷ واحد مرغداری گوشتی فعال بوده که ظرفیت جوجه ریزی سالانه ۳۲ میلیون قطعه جوجه را در سال دارا هستند و نیاز تمام استان را تأمین می‌کند.

وی گفت: اگرچه در برخی از مقاطع سال نیاز به وارد کردن گوشت مرغ برای تأمین نیاز استان کرمانشاه وجود دارد اما در مجموع سالانه تقریباً به اندازه نیاز استان تولید مرغ داریم.

کد خبر 5371199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha