۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۳

معاون وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

بررسی درخواست احداث مدرسه برای روستاهای ماهیدشت

بررسی درخواست احداث مدرسه برای روستاهای ماهیدشت

کرمانشاه- معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به درخواست خانواده دانش آموزان برای احداث مدرسه جدید، گفت: احداث مدرسه جدید در بخش ماهیدشت مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کمرئی صبح پنجشنبه در نشست بررسی علل سانحه تصادف مینی بوس حامل دانش آموزان بخش ماهیدشت شهرستان کرمانشاه، اظهار کرد: طی روز گذشته تصادف مینی بوس حامل دانش آموزان کرمانشاهی در جاده بخش ماهیدشت کرمانشاه سبب فوت ۲ نفر و زخمی شدن ۱۸ نفر شد که روز گذشته بازدیدی از وضعیت مصدومان صورت گرفت که دانش آموزان و خانواده آنان از روند رسیدگی و درمان رضایت داشتند.

وی افزود: در کشور حدود ۴۰ درصد مدارس کمتر از ۵۰ نفر جمعیت دارند و به همین دلیل در مناطق روستایی دانش آموزان از چندین روستا ادغام شده و در یک مدرسه تحصیل می‌کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در الگوی بازگشایی مدارس که طی ماه‌های گذشته به سبب شیوع ویروس کرونا صورت گرفت تنها در مهر ماه ۲۳ درصد دانش آموزان زیر پوشش آموزش حضوری قرار گرفتند و ۶۳ درصد مدارس عنوان مدارس روستایی را به خود اختصاص دادند.

کمرئی بیان کرد: در مناطق روستایی به علت تعداد دانش آموزان و متفاوت بودن پایه تحصیلی آنان بعضاً یک معلم در چند مقطع تحصیلی فرایند آموزش را انجام می‌دهد و هنگامی که این دانش آموزان به مقطع متوسطه دوم وارد می‌شوند تعداد آنها به سبب انتخاب رشته تحصیلی اندک می‌شود.

وی با اشاره به موضوع درخواست والدین دانش آموزان برای احداث مدرسه جدید در منطقه ماهیدشت، گفت: وزارت آموزش و پرورش بر اساس عدالت آموزشی وظیفه دارد تمام دانش آموزان را زیر پوشش داشته باشد و با توجه به اعلام نیاز خانواده دانش آموزان این موضوع توسط آموزش و پرورش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: مدارس روستایی معمولاً با جمعیت ۹۰ نفر دایر می‌شود اما در بخش ماهیدشت و منطقه تحصیل دانش آموزان این مدرسه با جمعیت ۴۵ نفر فعالیت می‌کند و آموزش و پرورش وظیفه دارد مدارس دائمی برای رفاه و دسترسی بهتر دانش آموزان احداث کند.

کمرئی با اشاره به بازگشایی مدارس، خاطر نشان کرد: بازگشایی مدارس با توجه به شیوع کرونا و واکسیناسیون کرونا از ابتدای سال تحصیلی جاری تدریجی بوده و این موضوع از مدارس دارای جمعیت پایین و روستایی آغاز و در ادامه از ابتدای آذر ماه تمام مدارس به دلیل کاهش پیک کرونا بازگشایی شدند.

وی با بیان اینکه سرویس مدارس توسط اولیا و در قالب کمیسیون ماده ۲۸ انجام می‌شود، افزود: در کمسیون ماده ۲۸ راننده از نظر اخلاقی و وسیله نقلیه به لحاظ فنی مورد بازرسی قرار می‌گیرد اما موارد این چنینی به دلیل عدم اطلاع خانواده‌ها از قوانین نیز رخ می‌دهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: حال عمومی دانش آموزان آسیب دیده نیز مطلوب بوده و تعدادی از آنها به صورت سرپایی اقدام درمانی را دریافت و مرخص و هفت نفر نیز بستری هستند.

کد خبر 5371342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha