۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۴

استاندار گیلان تأکید کرد؛

ضرورت ارتقای کیفیت محصولات صادراتی و جلوگیری از خام فروشی

ضرورت ارتقای کیفیت محصولات صادراتی و جلوگیری از خام فروشی

رشت- استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت تکمیل کریدور شمال - جنوب به عنوان دغدغه صادرکنندگان و تولیدکنندگان، گفت: کیفیت محصولات صادراتی نیز باید افزایش یافته و از خام فروشی جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی تکمیل کریدور شمال - جنوب را دغدغه صادرکنندگان و تولیدکنندگان برشمرد و اظهار کرد: قطعه پایانی این کریدور اتصال خط ریلی رشت- کاسپین است که باید با جدیت پیگیری و اجرایی شود.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت تسریع در تکمیل و بهره برداری از این مسیر، افزود: علاوه بر تأمین اعتبار، پیمانکار نیز باید از حداکثر ظرفیت خود برای اتمام قطعه یاد شده استفاده کند.

استاندار گیلان با اشاره به جلسه مسئولان استان‌های شمالی با رئیس جمهور، گفت: تکمیل راه آهن رشت-آستارا یکی از موارد مورد تأکید رئیس جمهور بود که با توجه به عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای تکمیل این قطعه باید تسریع شود.

وی با تأکید بر لزوم راه اندازی بازارچه مرزی در آستارا، اضافه کرد: این بازارچه تقریباً تعطیل است و باید برای فعالیت و رونق دوباره آن همه مسئولان استان و شهرستان آستارا باید با جدیت اقدام کنند.

عباسی در ادامه بر ضرورت توجه به کیفیت محصولات تولیدی برای صادرات و جلوگیری از خام فروشی تأکید کرد و گفت: گیلان در حوزه صادرات کالاهای غیرنفتی ظرفیت‌های خوبی دارد.

وی با اشاره به خدمات اتاق بازرگانی و اتحادیه‌ها، افزود: صادرکنندگان ما بیشتر خرد هستند که ضروری است در قالب اتحادیه و تعاونی‌ها، توان خود را بالاتر ببرند.

استاندار گیلان با بیان اینکه رشد تولیدات در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، گردشگری به ویژه اقتصاد دریا محور است، گفت: سهم گیلان از این حوزه، اندک است و باید برای افزایش این سهم، برنامه ریزی شود.

کد خبر 5371486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha