۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۵۷

مدیر فرودگاه خرم‌آباد:

ضرورت برقراری پروازهای روزانه و مشهد مقدس در فرودگاه خرم‌آباد

ضرورت برقراری پروازهای روزانه و مشهد مقدس در فرودگاه خرم‌آباد

خرم‌آباد- مدیر فرودگاه خرم‌آباد تاکید کرد: برقراری پروازهای روزانه، عتبات عالیات و مشهد مقدس در فرودگاه خرم‌آباد مطالبه مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کاملی امروز پنج شنبه در جلسه با وزیر راه و شهرسازی در سخنانی با اشاره به پروژه طرح توسعه فرودگاه خرم آباد اظهار داشت: به جز کانال هدایت آب‌های سطحی، جاده دسترسی و… بقیه کارهای مربوط به این پروژه عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه فاز اول بهسازی ترمینال و محوطه آن نیز از سال گذشته شروع شده است گفت: این بخش با اعتبار پنج میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته و تا کنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر فرودگاه خرم آباد با اشاره به اینکه بخش روشنایی باند، «تاکسی وی» و… طی توسعه فرودگاه نیز ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یک درصد باقی مانده نیز مربوط به ثبت چراغ «تاکسی وی» است افزود: بخش هواشناسی این طرح اواخر سال ۹۸ به بهره برداری رسیده است.

کاملی با بیان اینکه گیرنده‌ها، فرستنده‌ها، ساختمان و «سویچینگ» فرودگاه در حال نصب و انجام است گفت: احداث دیوارها و طرح‌های حفاظتی فرودگاه در سال گذشته انجام شده، دوربین‌های پایش تصویری با اعتبار حدود سه میلیارد تومان، بهسازی اماکن و ابنیه بعد از سیلاب با اعتبار دو میلیارد تومان، احداث نمازخانه‌های اداری و ترمینال با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، ارتقای سطح ایمنی و آتش نشانی فرودگاه، پاویون تشریفات دولت از دیگر بخش‌های این طرح توسعه بوده که انجام شده است.

وی با تاکید بر ضرورت روزانه شدن پروازهای فرودگاه خرم آباد افزود: متأسفانه تعداد پروازهای فرودگاه آنقدر نیست که در خور شأن مردم باشد، استان ظرفیت برقراری حداقل روزانه سه پرواز را در فرودگاه دارد، برقراری پروازهای صبح و عصر از مطالبات به حق مردم لرستان است.

مدیر فرودگاه خرم آباد با بیان اینکه تمام تجهیزاتی که باید در فرودگاه وجود داشته باشد، در فرودگاه خرم آباد قرار دارد گفت: متأسفانه به بحث گردشگری توجه نشده و به همین دلیل خیلی از شرکت‌های هواپیمایی با حالت عادی راغب نیستند که پرواز را برقرار کنند و بنابر این باید به صورت تکلیفی این امر تحقق پیدا کند.

کاملی در ادامه با اشاره به اینکه لرستان گردشگر پذیر است، یکی از کارهایی که می‌توان در این استان به آن توجه کرد حمل و نقل هوایی کوچک است افزود: زیرساخت‌ها و امکانات لازم را در این رابطه در استان داریم.

وی تاکید کرد: پروازهای روزانه، عتبات عالیات و مشهد از مطالبات مردم است که امیدواریم در این رابطه اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر 5371696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha