۱۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۱

اردوغان:

ترکیه به رویکرد خود در خصوص فلسطین ادامه خواهد داد

ترکیه به رویکرد خود در خصوص فلسطین ادامه خواهد داد

رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی تاکید کرد که کشورش به رویکرد خود در خصوص وضعیت بیت المقدس شرقی و حرمت مسجد الاقصی قاطعانه ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی تاکید کرد که کشورش به رویکرد خود در خصوص وضعیت بیت المقدس شرقی و حرمت مسجد الاقصی قاطعانه ادامه خواهد داد.

اردوغان که این سخنان را در جریان برگزاری کنفرانس اتحادیه پارلمانی سازمان همکاری اسلامی مطرح می‌کرد، گفت: مسئله قدس، تنها مسئله یک گروه مسلمان شجاع نیست، بلکه مسئله مشترک جهان اسلام است.

وی افزود: به عنوان نوادگان اجدادی که بیش از ۴۰۰ سال با عدالت بر قدس حکمرانی کرده‌اند، نمی‌خواهیم شاهد خون‌ریزی، اشک و ظلم در فلسطین باشیم… راه این (ایجاد صلح و ثبات پایدار)، تأسیس دولت مستقل با حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ و برگزیدن قدس به عنوان پایتخت است.

اردوغان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص افغانستان تاکید کرد: برقراری صلح و ثبات در افغانستان آرزوی مشترک ماست. حق نداریم به مردم افغانستان پشت کنیم.

رئیس جمهور ترکیه افزود: در اصل بار اصلی بحران مهاجرت و پناهجویان بیش از کشورهای غربی که صدایشان درآمده است، بر دوش کشورهای همسایه مناطق بحران‌زده مانند کشور ما است. ما مسلمانان نه تنها با ویروس کرونا و بحران‌های انسانی، بلکه با معضل دشمنی با اسلام که رو به افزایش است، مبارزه می‌کنیم.

کد خبر 5372014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha