۱۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۶

امام جمعه اردبیل:

پرستاران نگهبان جان مردم و برازنده مدال فداکاری و ایثار هستند

پرستاران نگهبان جان مردم و برازنده مدال فداکاری و ایثار هستند

اردبیل - امام جمعه اردبیل گفت: پرستاران با فداکاری و از خود گذشتگی همواره نشان دادند نگهبانان بزرگ جان مردم هستند و این امر نشان دهنده قداست کار آنهاست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ضمن گرامی داشت روز پرستار منصب پرستاری را منصب قدسی دانست و اظهار کرد: امروز ولادت حضرت عقیله بنی هاشم حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار است که این روز را به همه پرستاران فداکار و زحمت کش تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: در میان اقشار جامعه برای بعضی از اقشار روز تعیین کرده‌اند مثل روز مادر، روز پدر، روز معلم، روز پرستار همه اینها به خاطر قداست این مسئولیت‌ها است که دین ما توجه بسیار ویژه‌ای به این موضوعات دارد چرا که در فرهنگ اسلامی ما هر روز، روز مادر، روز پدر، روز معلم و روز پرستار است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به محیط پرستاری که محیط پر از استرس و خطر است، گفت: پرستاران عزیز نگهبانان بزرگ جان مردم هستند و کار آنها فقط با مدال من احیا نفساً فکانما احیا الناس جمیعاً قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه به حدیثی از رسول اکرم اشاره و بیان کرد: پیامبر اکرم می‌فرمایند هر کس یک شب و روز از مریضی پرستاری کند خداوند او را با حضرت ابراهیم مبعوث خواهد کرد و مثل برق خاطف از پل صراط عبور خواهد کرد ولذا پرستاری شغل انبیاست.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه بعضی از فقها عیادت از مریض را واجب دانست و تصریح کرد: یک اشتباه بزرگ ما این است که خیال می‌کنیم پرستاری فقط در بیمارستان است بلکه هر کس از پدر و مادر پیر خود پرستاری کند ثواب دنیا و آخرت شامل حال او می‌شود.

وی بر احترام به والدین به خصوص در دوران سالمندی و ناتوانی آنها تاکید کرد و گفت: فرزندانی که بعد از پیری پدر و مادر از پرستاری آنها ابا می‌کنند و به گردن همدیگر می‌اندازند و در برابر پدر و مادر دعوا می‌کنند که چقدر من از اینها پرستاری بکنم دچار خشم الهی می‌شوند.

امام جمعه اردبیل به ثواب بی پایان پرستاری فرزندان از پدر و مادر سالمند اشاره کرد و افزود: با پرستاری از پدر و مادر هم خدا در خانه ماست و هم حج و هم عمره و هم کربلا چنان چه پیامبر اکرم می‌فرمایند هر فرزند نیکوکاری که با مهربانی به پدر و مادرش نگاه کند در مقابل هر نگاه ثواب یک حج کامل مقبول به او داده می‌شود.

کد خبر 5372148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha