۱۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۵

امام جمعه موقت دیر:

مذاکره با دنیا باید بر اساس منطق و تفکر انقلابی باشد

مذاکره با دنیا باید بر اساس منطق و تفکر انقلابی باشد

بوشهر- امام جمعه موقت دیر گفت: مذاکره با دنیا باید بر اساس منطق و تفکر انقلابی و دفاع از حق و حقوق ملت باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تبریک میلاد حضرت زینب سلام الله علیها، اظهار داشت: اگر بانوان ما بر اساس شیوه زندگی و رفتاری حضرت زینب سلام الله علیها عمل کنند و مردان ما نیز حساسیت ویژه ای داشته باشند تقوای الهی در جامعه حاکم خواهد شد.

امام جمعه موقت بندر دیر افزود: دردی که الان در دل یکایک دلسوزان و مؤمنین وجود دارد، وضعیت نامناسب حجاب در بعضی جاها و اکثر مکان‌ها است که مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: بخشی از امور مربوط به نهادهای فرهنگی است، اما بخش دیگر درباره حیا و حجاب و عفاف در بطن خانواده و در وجود فرد است.

فرهنگ زینبی و فاطمی در جامعه حاکم شود

سعیدی تاکید کرد: اگر فرهنگ زینبی را در جامعه حاکم کنیم نیاز به گفت و گو و تذکر نداریم.

وی عنوان کرد: گاهی وقت‌ها خانواده‌ها از فرهنگ فاطمی و زینبی دوری کرده و از اینکه انقلاب ما یک انقلاب زینبی بود، غفلت می‌کنند.

خطیب جمعه دیر گفت: اگر در خانواده درست فرهنگ حجاب و عفاف فاطمی و زینبی را پیاده کنیم، اگر کسی در این مسیر دچار حادثه و مشکلی شود و برای ارزش‌های اسلامی جان خود را از دست بدهد شهید است.

وی با بیان اینکه هر جا از فرهنگ ایثار و شهادت فاصله گرفتیم صدمه خوردیم، یادآور شد: ما شرمنده می‌شویم در برخی از مجالس و محافل فضایی ایجاد می‌شود که حجاب و عفاف خود به خود از بین می‌رود.

حیا و شرم تقویت شود

سعیدی خاطرنشان کرد: اگر کسی دوست دار حضرت زینب (س) و فاطمه (س) است باید تلاش کنیم حجاب و عفاف در جامعه گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه خانواده افرادی که در نظام جمهوری اسلامی مسئولیتی دارند باید در تراز انقلاب اسلامی باشند، بیان کرد: مردان هم باید حیا و شرم را در وجود خودشان تقویت کنند.

امام جمعه موقت دیر گفت: حضرت زینب کبری سلام الله علیها نشان داد که زن در اسلام در حاشیه نیست بلکه در بطن جامعه و عمق حوادث تاریخی است.

وی یادآور شد: خانواده‌های شهدای ما در دفاع مقدس زینب گونه حرکت کرده و دشمن را شکست دادند و امروز ما نیز باید چنین نیروهایی تربیت کنیم.

سعیدی با تبریک روز پرستار، ابراز کرد: پرستاران و همکاران آنها همیشه بعد از انقلاب تاکنون بویژه در دوسال اخیر در جریان مبارزه با کرونا جانفشانی و مجاهدت کردند و با همکاری مردم و مسئولین جامعه را از چنگ این دشمن کوچک و نامرئی نجات دادند.

وی با اشاره به روز جهانی کودک و تلویزیون، افزود: رسانه ملی با کار کارشناسی فیلم‌ها و برنامه‌های مرتبط با کودکان را پرمحتواتر کند و برنامه‌هایی که کودکان نباید ببینند کنترل شود.

امام جمعه موقت دیر درباره روز پژوهش، عنوان کرد: باید به پژوهش توجه و برای آن هزینه کرد چون باعث استوار شدن پایه‌های علمی کشور می‌شود.

همه جوانب در مذاکرات دیده شود

وی بیان داشت: مذاکره با دنیا باید بر اساس منطق و تفکر انقلابی و دفاع از حق و حقوق ملت باشد که همه مردم و ما از مسئولین می‌خواهیم اگر اتفاقی می‌افتد همه جوانب کار دیده شود که حق این ملت تضییع نشود.

سعیدی در رابطه با روز دانشجو، تاکید کرد: دانشجو باید این احساس را داشته باشد که سرمایه علمی کشور است و آینده کشور به او وابسته است، بنابراین مطالبه گر و عدالت طلب باشد و تولید علم کند و تبیین را بداند و به طور صحیح بپذیرد و خودش هم تبیین کند.

وی افزود: دانشجویان یکی از اقشار مهم زنده اجتماع هستند و خمودگی و افسردگی و سهل انگاری در میان آنها جایی ندارد و همه کسانی که با دانشجویان سرو کار دارند مسئولیتشان سنگین است و باید در مسائل فرهنگی و اخلاقی و بویژه گفتمان جمعیت که دغدغه مهم مقام معظم رهبری است، اهتمام جدی داشته باشند.

کد خبر 5372176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha