۱۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۵۳

امام جمعه موقت عسلویه:

زنان باید اسوه‌ای همچون حضرت زینب(س) را برای خود انتخاب کنند

زنان باید اسوه‌ای همچون حضرت زینب(س) را برای خود انتخاب کنند

بوشهر- امام جمعه موقت عسلویه گفت: زنان باید اسوه‌ای همچون حضرت زینب(س) را برای خود انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس بحرینی در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه اظهار داشت: تقوا نعمت بزرگی و مایه ارزش هر انسانی در دنیا و آخرت است و باید تلاش کنیم این گنج ارزشمند را به دست آوریم.

وی به اهمیت سوره حمد اشاره کرد و افزود: سوره حمد اولین سوره قرآن و نام دیگر آن فاتحه الکتاب است. حمد از سوره‌های مکی قرآن است که در مکه بر پیامبر نازل شده است و هیچ نمازی بدون سوره حمد پذیرفته نیست. این سوره شفا بخش جسم و روح است.

امام جمعه موقت عسلویه سالروز شهادت شهید آیت الله دستغیب را گرامی داشت و اضافه کرد: این شهید در سال ۶۰ در راه رفتن به نماز توسط منافقین به شهادت رسید. بنده افتخار دارم شاگرد درس اخلاق ایشان بودم و پای منبر و سخنرانی‌ها و صحبت‌های ایشان و زمزمه دعای کمیل او نشستیم.

وی تاکید کرد: دشمن فکر کرد با شهادت این عزیزان می‌تواند انقلاب را در نطفه خفه کند. ۱۷ هزار نفر توسط منافقین به شهادت رسیدند. اینها مزدور دشمن هستند و هنوز هم حرکات زشت و تروریستی آنها ادامه دارد.

بحرینی خاطرنشان کرد: امروز شاخ آمریکا در دنیا به وسیله انقلاب اسلامی شکسته شده است و اینها از برکات انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: خدا ما را آزاد آفریده است و نه ستم می‌پذیریم و نه ستم می‌کنیم. چرا در برابر استکبار سر خم کنیم؟ متأسفانه عده‌ای گول دشمن و گول دنیا را می‌خورند و به خطا می‌روند و خیانت می‌کند. حتی به خاطر مال دنیا مقابل رهبری می‌ایستند.

امام جمعه موقت عسلویه تولد حضرت زینب و روز پرستار را تبریک گفت و افزود: پرستاران در دوران کرونا بسیار زحمت کشیدند و تعداد زیادی به شهادت رسیدند. افتخار پرستاران است که تولد حضرت زینب روز پرستار است.

وی ادامه داد: حضرت زینب شخصیت بزرگی است. رسالت او در کربلا مهم بود و مانند کوه در مجلس یزید ایستاد و آنها را رسوا کرد. این عظمت حضرت زینب است که هفت برادرش در کربلا شهید شدند و چون کوه ایستاد. چه زنی اینقدر استقامت دارد؟ پیام عاشورا از زینب است و حماسه عاشورا را زینب معرفی کرد. زنان ما باید چنین اسوه‌ای برای خود انتخاب کنند.

کد خبر 5372182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha