۱۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۱۰

امام جمعه کرمانشاه:

وعده های آمریکا در مذاکرات قابل اعتماد نیست

وعده های آمریکا در مذاکرات قابل اعتماد نیست

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه گفت: وعده های آمریکا در مذاکرات قابل اعتماد نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: سالروز ولادت حضرت زینب (س) به نام روز پرستار نام گذاری شده که باید از تلاش و کوشش پرستاران و کادر درمان در ایام شیوع ویروس کرونا تشکر و قدردانی کرد و همچنین تعدادی از پرستاران کرمانشاهی نیز در راه حفظ سلامت جامعه جان، خود را از دست دادند.

وی افزود: صبر، استقامت و مقاومت حضرت زینب (س) در روز عاشورا و مجلس یزید خود یک مکتب بوده که باید از درس‌های بسیار آموخت و آن را حفظ کرد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به وضع تحریم‌های جدید آمریکا برضد ایران، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به عدم اعتماد به آمریکا هشدار داده و بیان کردند نباید گول وعده‌های دورغین آمریکا را خورد زیرا آمریکا از یک سو وارد مذاکره می‌شود و از سوی دیگر اقدامات خبیثانه خود را برضد ملت ایران انجام می‌دهد و آمریکا قابل اعتماد نبوده و نیست.

علما با اشاره به ۱۹ آذر ماه سالروز تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیان کرد: امام خمینی (ره) همواره نسبت به مسائله فرهنگ تاکید داشتند و آن را در رأس امور می‌دانستند و رژیم پهلوی و اسکتبار جهانی با موضوع کشف حجاب و یکسان کردن لباس‌ها قصد داشتند کشور را آسان‌تر استثمار کنند.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ از جایگاه ویژه ای در جامعه برخوردار است و امام خمینی (ره) به واسطه همین فرهنگ توانست اسلام را در دنیا مطرح کند و امروز سربازان غیور نیروهای مسلح کشور در خلیج فارس دشمن را دستگیر و به زانو در می‌آورند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به ۲۱ آذر ماه و روز جهانی کودک، گفت: تربیت و توجه به کودکان از اهمیت بسیار برخوردار است و این کودکان و نسل جدید هستند که کشور را اداره خواهند کرد.

علما همچنین با اشاره به سانحه تصادف مینی بوس حامل دانش آموزان کرمانشاهی و کشته و زخمی شدن تعدادی از آنها از خداوند متعال برای دانش آموزان خواستار صبر و دعا برای شفا بیماران شد.

کد خبر 5372211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha