۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۰:۴۵

روز جمعه؛

ارمنستان از کشته شدن یک نظامی خود در مرز آذربایجان خبر داد

ارمنستان از کشته شدن یک نظامی خود در مرز آذربایجان خبر داد

وزارت دفاع ارمنستان از کشته شدن یک نظامی این کشور و زخمی شدن ۸ نفر دیگر در درگیری با نیروهای جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع ارمنستان روز جمعه از کشته شدن یک نظامی این کشور و زخمی شدن ۸ نفر دیگر در تبادل آتش در مرز جمهوری آذربایجان خبر داد.

وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه ای اعلام کرد: در تاریخ ۱۰ دسامبر و در جریان مقابله با عملیات نیروهای مسلح آذربایجان در مرزهای شرقی (منطقه گیکارکونیک) یک نظامی یکی از یگان های نظامی وابسته به وزارت دفاع ارمنستان کشته و ۸ نظامی دیگر زخمی شدند.

این بیانیه می افزاید که حال ۶ تن از زخمی ها وخیم است و دو زخمی دیگر جراحات متوسط و خفیفی دارند.

این در حالی است که ارمنستان و جمهوری آذربایجان روز پنج شنبه هم یکدیگر را به اقدامات تحریک آمیز و بمباران مواضع نظامی طرف مقابل متهم کرده بودند.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای گفت: نیروهای مسلح آذربایجان روز ۹ دسامبر در اقدامات تحریک آمیز جدید، در ساعت ۱۶:۲۵ با سلاح‌های مختلف مواضع نظامی ارمنستان در منطقه گیکارکونیتسک در مرزهای دو کشور را هدف قرار دادند.

این بیانیه می‌افزاید: ارمنستان اقدامات متقابل را اتخاذ کرد و تبادل آتش تا ساعت ۱۷ ادامه داشت.

از سوی دیگر، وزارت دفاع آذربایجان هم با صدور بیانیه‌ای نیروهای ارمنستان را به اقدامات تحریک آمیز در منطقه مرزی کلبجار متهم کرد و گفت: نیروهای ارمنستانی حدود ساعت ۱۵ به وقت محلی مواضع نیروهای آذربایجان را بمباران کردند.

این بیانیه می‌افزاید که نظامیان آذربایجان اقدامات و پاسخ مناسب را در این خصوص اتخاذ کردند و اوضاع میدانی تحت کنترل کامل نیروهای این کشور قرار دارد.

کد خبر 5372396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha