۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۸

رئیس سازمان مدارس صدرا مطرح کرد،

فعالیت ۲۰۰ شعبه مدارس صدرا در کشور/آموزش برمبنای سند تحول بنیادین

فعالیت ۲۰۰ شعبه مدارس صدرا در کشور/آموزش برمبنای سند تحول بنیادین

رئیس سازمان مدارس صدرا گفت: در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰ شعبه مدارس صدرا در ۳۰ استان کشور با ظرفیت حدود ۱۴ هزار دانش‌آموز دختر و پسر مشغول به فعالیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حامد تقدیری رئیس سازمان مدارس صدرا و مسئول واحد کودک و نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی در نشست خبری که امروز در مجتمع انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: مدارس صدرا در راستای رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی، شناسایی و جذب دانش‌آموزان مستعد به منظور تربیت دانش‌آموختگانی متدین، آراسته به فضائل اخلاقی، ولایتمدار، پیشتاز در صحنه‌های دفاع از آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی، پیشرو در حوزه علوم و معارف اسلامی مبتنی بر مبانی و اصول تعلیم و تربیت اسلامی و معطوف به تحول‌آفرینی در علوم انسانی جهت ادامه تحصیل در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات آموزش عالی و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در عرصه فرهنگ، اندیشه، مدیریت در راستای احیای تمدن اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان (عج)، در سال ۱۳۸۱ تأسیس شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰ شعبه مدارس صدرا در ۳۰ استان کشور با ظرفیت حدود ۱۴ هزار دانش‌آموز دختر و پسر و ۴ هزار کادر و معلم رسمی آموزش و پرورش فعالیت دارد، گفت: بیشترین مدارس علوم و معارف اسلامی کشور را مدارس صدرا داراست. مدارس صدرا به صورت مدارس وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی و به صورت کاملاً دولتی اداره می‌شود. این مدارس در تلاش هستند با انجام برنامه‌های آموزشی نوآورانه و فعالیت‌های تربیتی موثر زمینه تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به عنوان مدارس الگو دنبال کنند.

به گفته وی پیرو مصوبه ۷۶۰ شورای عالی آموزش و پرورش، پذیرش دانش‌آموز در مدارس صدرا برای پایه اول مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم می‌تواند از طریق برگزاری آزمون، تعیین معدل، برگزاری مصاحبه یا تلفیقی از آنها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه سامانه ثنام، سیستم ثبت‌نام یکپارچه مدارس صدراست، گفت: شرط علمی پذیرش دانش‌آموزان داخلی میان پایه، دارا بودن حداقل معدل ۱۶ برای مقطع متوسطه اول و حداقل معدل ۱۵ برای مقطع متوسطه دوم است؛ ثبت‌نام مدارس سازمان صدرا از اردیبهشت آغاز شده و تا پایان تابستان ادامه دارد.

به گفته وی ۷۰ درصد مدارس صدرا هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند اما در مابقی مدارس به طور میانگین ۵۰۰ هزار تومان بابت فوق برنامه دریافت می‌شود.

کد خبر 5373753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha